Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La nova estació de Sants: més capacitat, més llum i amb nous serveis
  • CA

L’estació de Sants es prepara per viure en els pròxims tres anys una transformació de cap a peus. El major hub ferroviari de Catalunya duplicarà la seva capacitat per poder assumir més trànsit ferroviari i canviarà la seva fisonomia per convertir-se en un espai més obert i lluminós que faci justícia a la importància de les instal·lacions.

Segons ha informat aquest divendres el govern espanyol en la presentació de l’avantprojecte d’aquesta reforma integral i recullen diversos mitjans, la previsió és que les obres principals puguin enllestir-se a mitjans del 2026 i que s’hi destini una inversió de prop de 410 milions d’euros. La companyia Adif treballa amb un calendari d’actuació dividit en dues fases diferents que podria allargar els treballs fins al 2030.

Recreació virtual de com serà la nova estació de Sants / ADIF
Recreació virtual de com serà la nova estació de Sants / ADIF

En aquesta primera tongada d’obres, que haurien d’arrencar si no hi ha contratemps a finals del 2023, es renovaran les andanes que actualment es destinen a les línies de Rodalies i de l’AVE, es refarà completament l’antiquat i fosc vestíbul per convertir-lo en un espai diàfan amb molta llum i s’iniciarà la reforma integral de tota la plaça dels Països Catalans, on s’eliminarà el trànsit rodat per prioritzar l’accés per als vianants.

Objectiu: 58 milions de passatgers

Un dels objectius principals d’aquesta transformació és aconseguir incrementar el trànsit ferroviari que pot assumir l’estació de Sants, que actualment es troba al límit de les seves capacitats. En aquest sentit, la previsió de les autoritats és poder augmentar el nombre de passatgers que utilitzin les instal·lacions barcelonines fins als 58 milions d’usuaris de cara a l’any 2030. Cal recordar que aquesta estació ja va assolir la xifra de 47 milions de passatgers durant el 2019, just abans de l’esclat de la pandèmia del coronavirus.

Recreació virtual de com serà la nova estació de Sants / ADIF
Recreació virtual de com serà la nova estació de Sants / ADIF

Entre les novetats que inclou aquest avantprojecte presentat aquest divendres, la nova estació de Sants tindrà una coberta que es destinarà a oficines, establiments de restauració i comerços i que comptarà amb un espai de gairebé 14.000 m² on s’instal·laran plaques solars.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: girigall a setembre 16, 2022 | 13:39
    girigall setembre 16, 2022 | 13:39
    Ric? o obiem la mofa que un cop més ens fa Renfe?
    • Icona del comentari de: Qüestió de noms a setembre 16, 2022 | 20:16
      Qüestió de noms setembre 16, 2022 | 20:16
      Les coses com son, la mofa ens la fa l'estat espanyol via govern espanyol. Adif, no pas Renfe, n'és l'eina mitjançant la qual ens fan la mofa. Recorda que Renfe fou fundada l'any 1941, però, l'any 2005 degut a exigències de normatives de la Unió Europea, la Renfe la varen dividir entre dos organismes, Renfe que ara és operadora de serveis ferroviaris i Adif que gestiona les infraestructures, vies, estacions etc. La coincidència de noms Renfe (1941-2005) i Renfe (des 2005 ençà) sembla feta expressament i fa que ens emboliquem quasi sempre.
  2. Icona del comentari de: Juan Fernando a setembre 16, 2022 | 13:44
    Juan Fernando setembre 16, 2022 | 13:44
    Con suerte, si empieza algun dia, recemos para que el TC no la declare inconstitucional, la primera fase acabara el 2086 con los costes multiplicados por 100 o mas, contando los sucesivos cambios de gobierno que querran chupar del bote y la segunda fase no acabara nunca pues despues de muchos lustros no habra lugar al que viajar
  3. Icona del comentari de: fent números a setembre 16, 2022 | 14:29
    fent números setembre 16, 2022 | 14:29
    Amb els diners anuals de dèficit fiscal es poden fer 50 estacions de Sans cada any.
    • Icona del comentari de: Cal fer números ben fets a setembre 16, 2022 | 15:55
      Cal fer números ben fets setembre 16, 2022 | 15:55
      Amb els diners anuals de dèficit fiscal es poden fer els manteniments necessaris a les vies, ampliar la xarxa si convé, ampliar la plantilla de conductors i controladors, connectar més poblacions entre sí en tren, no cal que tots vaguin a l'aglomeració de Barcelona i al final, al capdavall de tot si cal, refer l'estació de Sants de Barcelona i totes les que faci falta.
  4. Icona del comentari de: Miquel a setembre 16, 2022 | 14:48
    Miquel setembre 16, 2022 | 14:48
    Més o menys com la gran estació de la Sagrera, oi ? O la línia 9 i 10 de metro, que primer s'acabarà la Sagrada Família que veure una nova estació inaugurada. Menys sopars de duro si us plau. Ja sabem tots que no compliran res, que venen eleccions i que això no és Madrid. Assumim ja amb tristesa que tampoc no canviarà Rodalies (i per tant encara que hi hagués estació de què serviria per uns trens del segle XIX i encara gràcies) i que a Catalunya cada cop que intentem fer una cosa, o ens torpedinen ells, o ens foten cop de pal o els nostres es dediquen a matar-se, amb la qual cosa no anem enlloc. Assumit això, almenys que no ens prenguin per idiotes i deixin de parlar de pluges de milions i reformes meravelloses. Dit d'altra manera: a pastar fang !
  5. Icona del comentari de: Delfí Artós a setembre 16, 2022 | 15:51
    Delfí Artós setembre 16, 2022 | 15:51
    Qualsevol persona amb sentit comú, sensata... i usuària del trens de rodalia us dirà que primer prefereix que els trens funcionin be i que la xarxa de rodalies estigui en condicions i renovar els trams de fa dècades i que de Barcelona a Tortosa es recuperi el temps de fer el viatge de fa dues o tres dècades... abans de "modernitzar" l'estació de Sants de Barcelona. Els catalans no ens podem deixar de fer aquestes aixecades de camisa, hem de deixar de fer el mesells i estar anestesiats per "Espanya".
  6. Icona del comentari de: Pere a setembre 16, 2022 | 16:06
    Pere setembre 16, 2022 | 16:06
    L'estat espanyol sempre intenta tenir-nos embadalits i anestesiats, encara no han finit l'estació de la Sagrera i ja "planifiquen" les llargues obres de l'estació de Sants de Barcelona. A mi aquest anunci d'avui de la ministra col·laboracionista, em sona com l'ensarronada espanyola de l'ampliació de l'aeroport del Prat de Llobregat o l'intent espanyol (recordeu allò del redil de la constitució espanyola) de fer unes "olimpíades" amb la Comunitat Autònoma de l'Aragó, fer perdre el temps als catalans per a res i en acabat dir que els catalans no es posen d'acord i ho rebutgen. A Barcelona no he sentit ningú que reclami una estació de Sants nova o un rentada de cara de l'estació de Sants o una ampliació, però, a tot Catalunya connectada amb trens de rodalia i de mitja distància, fa dècades que la gent demana un servei millor i un manteniment millor i un servei millor, per tal d'arribar a l'hora correcta sense interrupcions, evitar avaries de catenàries i altres, sense haver anar enllaunats com sardines i que els temps dels trajectes canviïn per a millor no per a trigar més que fa 10 o 20 anys. A les estacions hom s'hi està ( o s'hi hauria d'estar) uns minuts dins del trens segons el recorregut poden ésser hores...
  7. Icona del comentari de: Déjà-vu a setembre 16, 2022 | 16:20
    Déjà-vu setembre 16, 2022 | 16:20
    Quina collonada i quina ensarronada més grossa que ens intenten colar de nou. Des de Madrid ens prenen per imbècils. El primer que farà la gent amb sentit comú, sentit cívic i sentit de la responsabilitat, és que abans de fer la rentada de cara de l'estació de Sants de Barcelona per a incrementar el trànsit ferroviari que pugui assumir 58 milions de passatgers... primer cal fer el manteniment retardat de fa dècades, renovar les vies, desdoblar vies, canviar l'ample de via de la resta d'Europa, millorar-ne tot el servei... Ens enganyen com a l'aeroport del Prat, es de sentit comú que la ciutadania no es deixarà enganyar i prefereix que els diners primer es despenguin i es dediquin en les mancances que calen per a millorar el servei ferroviari, la renovació d'estacions s'ha de fer al final de tot quan els 58 milions o els que siguin de passatges puguin viatjar en condicions humanes i normals per a un país europeu dins dels trens. Com és lògic la ciutadania es queixarà i no permetrà de començar la casa per la teulada o en aquest cas començar la renovació de la xarxa ferroviària per l'estació de Sants de Barcelona... i després de Madrid estant ens diran que els catalans no es posem d'acord. Desperteu-vos aquesta merda de pel·lícula ja l'hem vista.
  8. Icona del comentari de: Joan de l'Os a setembre 16, 2022 | 17:03
    Joan de l'Os setembre 16, 2022 | 17:03
    En el cas que tot això s'arribi a fer té tot el caràcter d'uns operació monumentalista, sense cap relació amb les necessitats reals de transformació de la xarxa ferroviària del país. Un projecte vergonyós, burla a la gent que cada dia agafa rodalies, amb el que el govern socislista-comu pretén enredar i distreure de la seva política real d'ensorrar el transport ferroviari i les infraestructures a Catalunya. Tot amb la complaença i altaveu dels mitjans de comunicació adictes, començant per TV3. Imagineu que hi dirien Colau i companys de viatge d'una iniciativa així si no fos dels seus !!!!!
    • Icona del comentari de: Pirene a setembre 16, 2022 | 17:57
      Pirene setembre 16, 2022 | 17:57
      Totalment d'acord. En penso el mateix. Perquè hi ha tants de connacionals nostres que cauen en els paranys espanyols ? No ho entenc, això és una operació idèntica a l'operació de l'aeroport del Prat de Llobregat, no és una necessitat de primer ordre, ni els catalans ni els barcelonins demanen cap "ampliació" imminent de l'estació de Sants, i abans s'han de fer moltes de coses pendents molt més importants. Per a comprendre tot plegat només cal aplicar el sentit comú. La ministra del ram és còmplice d'aquesta nova "operació" espanyola.
  9. Icona del comentari de: Ricard a setembre 16, 2022 | 18:18
    Ricard setembre 16, 2022 | 18:18
    El disseny de la plaça Pinyon-Viaplana sembla que passarà a millor vida. Lamentable si es confirma.
    • Icona del comentari de: Paula a setembre 16, 2022 | 20:32
      Paula setembre 16, 2022 | 20:32
      Això és un altre tema. Les qüestions prèvies son : Cal renovar vies i fer manteniments pendents abans d'ampliar i / o renovar estacions ? És necessari "retocar" l'estació de Sants o hi ha urgències menys vistoses però encara més necessàries ? A què respon tot d'una deixar caure com qui no vol la cosa aquesta "notícia" quan encara "l'estació" de la Sagrera de Barcelona està en fase de "construcció" de fa dècades ? L'estat espanyol ens intenta prendre de nou el número com amb l'aeroport del Prat ? Sí. La vida de la plaça dels Països Catalans del municipi de Barcelona va tenir un començament molt polèmic a començament de la dècada dels 1980, la polèmica era dels que en deien plaça "dura" etc fins i tot hi havia l'anècdota, tenim memòria, que Guerra un vicepresident de govern espanyol, ep el que anys més tard volia passar el "cepillo" ( en català en diem garlopa ) a l'estatut del 2006... Ara caldria veure com la "deixarien" si aquestes obres les acaben fent és a dir començant... i les acaben.
  10. Icona del comentari de: Joan BCN a setembre 16, 2022 | 20:23
    Joan BCN setembre 16, 2022 | 20:23
    Llavors els passatgers haurien d'arribar forçosament carregats a peu, metro O taxi I si ets persona gran, un familiar no et podrà recollir O portar?. Si avui ja és un caos imagineu després..

Respon a Pirene Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa