Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La nova app pública del taxi entra en funcionament aquest dimecres

El sector metropolità del taxi ja té la seva pròpia aplicació pública. El sistema Picmi Taxi -que permet a l’usuari demanar un vehicle des del telèfon mòbil– ha entrat finalment en funcionament aquest dimecres i ja està disponible com una funcionalitat més dins l’aplicació AMB Mobilitat. L’objectiu d’aquesta plataforma és d’impulsar la contractació digital d’aquest servei per tal de contribuir a la reducció dels kilòmetres que recorren buits els vehicles cercant clients a la via pública.

Amb aquest nou sistema, els usuaris podran contractar a través del seu telèfon mòbil el servei dels prop de 10.000 taxis que operen a la capital catalana i a la seva àrea metropolitana, ja que tots els vehicles de la flota el porten incorporat. L’aplicació impulsada per l’Institut Metropolità del Taxi (IMET) i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) també permet calcular quan pot costar una ruta i dona la possibilitat als clients de demanar taxis adaptats per a persones amb mobilitat reduïda o de gran capacitat.

L’aposta per la creació d’una aplicació pública per al sector del taxi és una de les reivindicacions que més s’han repetit en els darrers anys, sobretot des de l’esclat del servei de les VTC a través de plataformes com Uber o Cabify. En aquest sentit, la iniciativa no només té l’objectiu de modernitzar i digitalitzar un servei actualment força envellit -només la meitat dels conductors estaven adherits fins ara a una emissora o aplicació-, sinó que també busca ser un revulsiu per poder recuperar l’activitat perduda amb la pandèmia del coronavirus.

Una app que “altera les condicions del mercat”

Cal recordar que l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) va alertar el passat mes de juliol que aquesta nova aplicació podia generar avantatges competitius “indeguts”, alterant “injustificadament” les condicions del mercat i el principi de neutralitat competitiva. Segons defensa l’ACCO, la flamant plataforma discrimina la resta d’operadors en el mercat de la contractació digital de serveis de taxi perquè atorga a l’app un “avantatge competitiu indegut”, ja que tots els conductors l’hauran de tenir instal·lada per normativa.

En el seu informe, Competència assegura que existeixen alternatives “menys restrictives a la competència” amb les quals es podria reduir igualment el quilometratge en buit dels taxis. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa