A partir del proper mes de novembre Barcelona comptarà amb un nou operador en les connexions d’alta velocitat. Els trens d’Iryo, propietat d’ILSA, començaran a circular pels corredors de Barcelona-Saragossa-Madrid. La companyia passarà a competir en aquests trams amb les altres dues grans empreses del sector, Renfe i la francesa SNCF.

La pretensió de la la companyia és continuar amb l’ampliació de la línia Madrid-València, que també passarà a incloure la connexió amb Alacant. Els serveis d’Iryo s’uniran al recentment inaugurat Avlo entre Madrid i València i al projecte d’Ouigo per a la costa del Llevant, que planeja oferir viatges de baix cost des de la capital a Alacant a partir d’aquesta tardor.

La següent fase del projecte d’Iryo serà el llançament de la línia que connectarà Madrid amb el sud d’Espanya, concretament amb les ciutats andaluses de Sevilla, Màlaga i Còrdova. Les proves per a la connexió amb la primera van començar el febrer passat, per la qual cosa s’espera que els seus trens circulin per aquest trajecte a partir dels primers mesos del 2023. Encara no es coneixen les tarifes, els seus dirigents asseguren que els bitllets seran més barats que els disponibles actualment.

Més enllà dels tres corredors d’alta velocitat existents, la companyia no descarta oferir els seus serveis al nord-oest i al sud-oest de la península si disposa de la infraestructura necessària. La flota d’Iryo compta amb quatre sistemes de seguretat diferents que permeten circular per totes les vies europees, per la qual cosa entre els seus plans de futur està arribar amb els seus serveis a altres països d’Europa.

Des que es va liberalitzar el sector ferroviari a l’Estat, diversos operadors han apostat per competir amb els preus de l’AVE que opera Renfe a tot l’Estat, les rutes del qual són majoritàriament deficitàries, tret de l’enllaç Barcelona-Madrid. De fet, la xarxa d’alta velocitat espanyola ha suposat una inversió pública descomunal sense que hi hagi hagut retorn social i econòmic al llarg dels anys.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pau a abril 10, 2022 | 15:29
    Pau abril 10, 2022 | 15:29
    Menús Barcelona - Madrid i trencar el Km. 0, per posar trens d'alta velocitat cap al Sur i Nort de Catalunya sense tindré que pasar per la capital de les Espanyes, per fer els trajectes òptims.
    • Icona del comentari de: Vida dura a abril 10, 2022 | 21:40
      Vida dura abril 10, 2022 | 21:40
      Exacto. Ya ves lo dura que es la vida para los que sólo llevan el odio dentro de si.
    • Icona del comentari de: Hola Pau a abril 10, 2022 | 22:30
      Hola Pau abril 10, 2022 | 22:30
      Tens tota la raó manquen trens Alacant-París, Alacant-Roma, Alacant-Nàpols, Alacant-Brussel·les, Alacant-Ginebra, Alacant-Berlin...
    • Icona del comentari de: Gina a abril 11, 2022 | 09:38
      Gina abril 11, 2022 | 09:38
      Això diga-li a la Generalitat, que inverteixi més en infraestructura i que abarateixi els preus.
      • Icona del comentari de: @ Gina a abril 11, 2022 | 10:09
        @ Gina abril 11, 2022 | 10:09
        Vols dir el Govern de la República catalana, quan el nostre país esdevingui un estat independent... Espavila't.
  2. Icona del comentari de: Anònim a abril 10, 2022 | 21:33
    Anònim abril 10, 2022 | 21:33
    Al final, como siempre la beneficiaria general es Madrid. Desde Madrid a cualquier sitio de España Desde cualquier sitio de España, solo a Madrid. Todos los españoles no somos iguales como dice la Constitución
  3. Icona del comentari de: Cal preguntar-ho a abril 10, 2022 | 22:28
    Cal preguntar-ho abril 10, 2022 | 22:28
    Sembla que aquesta empresa és formada per la valenciana Air Nostrum i la italiana Trenitalia l'operador ferroviari estatal italià, és tracta dels trens Frecciarossa - o una variant - que circulen per Itàlia des l'any 2009 ?
  4. Icona del comentari de: Ricard a abril 11, 2022 | 07:09
    Ricard abril 11, 2022 | 07:09
    Anar al sud anant a l'oest. És com anar de Berlín a Munic passant per Brussel·les. Hitlerià.
  5. Icona del comentari de: Tano a abril 11, 2022 | 10:03
    Tano abril 11, 2022 | 10:03
    Un altre companyia Caspanyola.
    • Icona del comentari de: Independence Process a abril 11, 2022 | 10:15
      Independence Process abril 11, 2022 | 10:15
      Xeic ! La companyia "caspanyola" és la "propietària" de les vies. Aquesta operadora és mig italiana i mig valenciana i els trens seran els de l'alta velocitat italiana, els Frecciarossa. On hi veus la "caspanyolitat" ? Més sentit d'estat més fer per la independència i menys escriure poca-soltades sense volta ni solta. Més enllà d'Espanya hi ha vida.
  6. Icona del comentari de: Jsime a abril 11, 2022 | 19:23
    Jsime abril 11, 2022 | 19:23
    Bienvenida la nueva compañia Para cuando AVE Valencia-Barcelona? Seremos siempre un pais radial?

Nou comentari

Comparteix