L’oposició recrimina al govern Colau que reorienti la mobilitat sense un pla consensuat

Sanz i Alarcón defensen les mesures tàctiques aplicades i prometen mostrar els informes tècnics que les avalen

Els cinc partits de l’oposició barcelonina han recriminat al govern d’Ada Colau que hagi anunciat mesures tàctiques de mobilitat, com carrils bici provisionals o ampliar voreres, sense comptar amb prou informes tècnics ni un pla integral de consens. En una compareixença a la comissió d’Urbanisme sol·licitada per JxCat i en resposta també a preguntes del PP i BpC, les regidores Janet Sanz (BComú) i Rosa Alarcón (PSC) han defensat la coherència dels canvis amb l’estratègia municipal a llarg termini i s’han compromès a convocar a la resta de grups a una reunió per mostrar-los les dades en què es basen les decisions.

“Evidentment que les actuacions tenen uns estudis i una feina prèvia!”, ha replicat la tinenta Sanz, que no obstant no ha citat cap document en concret més enllà de l’impuls a la pacificació de carrers durant el mandat passat i la declaració d’emergència climàtica. “Barcelona no està fent una cosa diferent de les que ja estan fent Nova York, Milà, París o Londres, algunes de les quals van molt més enllà”, ha argumentat. També ha aclarit que la reducció d’espai pel trànsit privat “té vocació de perdurabilitat” però ja advertit que “la gràcia de fer mesures tàctiques és que permetran fer ajustos perquè no s’ha fet obra”. 

La regidora Alarcón ha afegit que les decisions preses s’han contrastat amb “les dades que s’obtenen cada dia” i les “relacions amb altres ciutats” on s’han aplicat. Pel que fa a la permanència de les mesures, ha coincidit amb Sanz però ha explicitat que algunes mesures poden suprimir-se si no donen resultat: “Les que hagin funcionat les tirarem endavant i les que no, les tirarem enrere”. També ha detallat que el consistori ha participat en diverses reunions amb l’AMB, l’última dilluns passat, per consensuar les línies de treball.

L’oposició no ha quedat satisfeta amb les explicacions d’ambdues, en especial per la manca de concreció sobre els estudis tècnics que avalen els canvis en cada fase de desescalada. “Trobem a faltar visió integral i metropolitana i les mesures tenen problemes de forma perquè no s’ha comptat amb els actors de la ciutat”, ha dit Francina Vila (JxCat). “Aprofiten l’emergència per impulsar actuacions sense consens”, ha lamentat. 

Max Zañartu (ERC) ha ofert mà estesa per aprovar actuacions “força més ambicioses”: “Hi ha una majoria de regidors que els permet anar més enllà”. Per contra, Celestino Corbacho (Cs) ha augurat que la reducció del trànsit no es podrà mantenir en el temps: “La realitat la farà baixar a la Terra i veurà que aquest model és molt complicat”. Òscar Ramírez (PP) ha considerat que els canvis són “un atac al cotxe i la motocicleta” i Eva Parera (BpC) ha demanat informar sobre l’ocupació de cada mode de transport perquè l’usuari pugui evitar les aglomeracions.

Nou comentari