La línia L9 del Metro de Barcelona no té data de finalització concreta. I a la vista dels retards patits des que el 2009 es va inaugurar el primer tram, entre Can Zam i Can Peixauet, sembla raonable que la Generalitat no gosi fixar un calendari. Amb tot, treballa amb l’escenari que l’any 2028 circulin trens de punta a punta sense parar a totes les estacions. A hores d’ara, de les tretze estacions en construcció del tram central, tan sols la de la Sagrera està completament acabada. De les dotze restants, fins a quatre estacions encara han de començar amb l’obra civil i les altres vuit estan en procés de foradar el pou o fent l’arquitectura.

Estacions sense parada de trens

Però hi ha dues estacions d’aquesta línia en una situació diferent. La primera, l’estació de La Ribera (Eixample Nord), entre El Prat Estació i les Moreres. Aquesta estació es va començar a construir després de la pressió de l’Ajuntament del Prat perquè la Generalitat posés una parada en un solar en el qual s’havien de construir 3.500 habitatges que donarien lloc a un nou barri, l’Eixample Nord. També hi havien de construir comerços, equipaments i locals per a empreses. Però el 2011, la Generalitat, que ja tenia construïts els túnels i les andanes de l’estació, va aturar-la a l’espera que aquell barri es fes realitat. Finalment, es va inaugurar l’any 2016, però vuit anys després, en aquell solar no hi ha cap barri, només una cadena de supermercats. Actualment, la parada de la Ribera està tancada, no es pot accedir a l’andana i els trens no s’hi aturen. De fet, aquesta parada hauria d’haver vist passar trens de l’L9 però també de la futura ampliació de l’L2 per connectar el centre de Barcelona amb l’aeroport.

L’entrada a l’estació tancada de La Ribera, a El Prat de Llobregat WIKIMAPIA

I quina és la segona estació de l’L9 en una situació peculiar? Es tracta de l’estació Aeroport Terminal de Càrrega, que està finalitzada, però els trens tampoc no hi paren. Ubicada entre les estacions de l’Aeroport T1 i l’Aeroport T2, compta amb escales mecàniques, dos ascensors per a persones amb mobilitat reduïda (PMR), i una andana de cent metres.

Imatge de l’estació Aeroport Terminal de Càrrega
Més notícies
Notícia: Tots els patis d’escola oberts (i horaris) per Setmana Santa a Barcelona
Comparteix
Una trentena de centres obriran aquests dies, quatre més que l'estiu passat
Notícia: Collboni torna a atacar Colau: “Mai he vist tanta irresponsabilitat junta”
Comparteix
L'alcalde barceloní ha acusat Colau de fer "política inútil" tombant els pressupostos de la Generalitat i els de Barcelona
Notícia: Victòria veïnal agredolça amb la gran coberta d’amiant de l’Eixample
Comparteix
Els treballs per substituir dues terceres parts de la teulada de fibrociment de 2.500 m² ja han conclòs | La vintena de comunitats afectades esperen ara l'erradicació total de la uralita que sobreviu en un dels terrenys d'aquest interior d'illa
Notícia: Detingut un atracador que amenaçava comerços amb un ganivet enorme
Comparteix
El lladre entrava als comerços quan no hi havia clients i escapava amb un patinet elèctric

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Un ciutadà qualsevol a març 24, 2024 | 10:04
    Un ciutadà qualsevol març 24, 2024 | 10:04
    Una planificació excel·lent, vaja. Tanmateix no resulta pas massa sorprenent; els que treballen a l'administració pública solen ser els més incompetents, els que cap empresa privada admeteria.

Respon a Un ciutadà qualsevol Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa