Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
IMATGES | Les obres per treure cotxes de l’Eixample començaran l’any que ve
  • CA

El projecte de superilla a l’Eixample, que imitarà el model de Sant Antoni, avança en concreció. La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, i l’arquitecte en cap de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Matilla, han anunciat que les obres per transformar 21 carrers del districte central i convertir quatre cruïlles de Consell de Cent en places verdes començaran el juny de 2022. Tot plegat amb la previsió que l’Eixample estreni el paquet de pacificacions el primer trimestre de 2023.

En concret, les cruïlles Consell de Cent/Rocafort, Consell de Cent/Comte Borrell, Consell de Cent/Enric Granados i Consell de Cent/Girona passaran a ser places per on els cotxes només podran vorejar els perímetres. Sanz ha detallat que l’aspecte final serà semblant al de la cruïlla Tamarit/Comte Borrell, i que els vehicles no podran creuar les cruïlles sinó que s’hauran de desviar pel carrer perpendicular. A més, trams dels carrers Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell es convertiran en eixos verds que donaran prioritat als vianants i trauran espai als cotxes.

Consell de Cent, protagonista de la Superilla Barcelona / Ajuntament de Barcelona

Veto a camions i furgonetes

Una altra novetat que afectarà la circulació a l’Eixample serà el canvi pel que fa a càrrega i descàrrega. Així, i segons ha avançat Sanz, els camions i furgonetes no tindran, previsiblement, accés a l’interior dels eixos verds nous per evitar danys a l’asfalt i per dotar de més protagonisme els vianants. La idea, tot i que encara s’està treballant, és que els transports de mercaderies es facin seguint una mena de model d’última milla en bici o patinet. Per tant, els vehicles pesants descarregarien els paquets fora dels eixos verds perquè repartidors amb mitjans de transport sostenibles els portin fins al destinatari.

Un dels projectes guanyadors de la Superilla Barcelona / Ajuntament de Barcelona

El govern municipal ha anunciat aquest migdia la selecció de projectes guanyadors per a elaborar el model de “nou carrer del segle XXI” per a l’Eixample. El jurat ha seleccionat quatre equips que, liderats pel guanyador, redactaran el prototip de carrer que hi haurà a l’Eixample conjuntament. Després, cadascun dels equips crearà un eix verd seguint el model establert.

També s’han seleccionat quatre propostes pel que a fa a les places noves que sorgiran a l’Eixample. Totes elles inclouen vegetació a l’interior de les cruïlles i, com els eixos verds, estaran finalitzades el primer trimestre de 2023, segons els càlculs municipals.

Un dels projectes guanyadors de la Superilla Barcelona / Ajuntament de Barcelona

El procés també comptarà amb la participació dels veïns, que podran formar-ne part en tres fases. La primera serà a escala de ciutat i de districte, va començar al febrer i acabarà al maig. La segona serà a nivell de barris i serà de juny a octubre. Finalment, la tercera serà a escala de districte i barri i durarà d’octubre d’aquest any fins al març de 2023.

Un dels projectes guanyadors de la Superilla Barcelona / Ajuntament de Barcelona

El pressupost total és de 37,8 milions d’euros. La majoria, 32,8, seran per als eixos verds i la resta per a les places.

Més notícies
Així quedaran les cruïlles de l'Eixample que es transformaran / Ajuntament de Barcelona
Quatre cruïlles de l’Eixample seran places el 2023
Notícia: Quatre cruïlles de l’Eixample seran places el 2023
Comparteix
El govern Colau-Collboni transformarà en eixos verds trams de quatre carrers del districte
Bancs i parterres verds a la calçada, al carrer Borrell / Ajuntament de Barcelona
El ‘pare’ de les superilles desmunta que ho sigui la que Colau ha anunciat a l’Eixample
Notícia: El ‘pare’ de les superilles desmunta que ho sigui la que Colau ha anunciat a l’Eixample
Comparteix
“Que parlin d’un projecte d’eixos verds”, protesta Salvador Rueda

Comentaris

  1. Icona del comentari de: FRAN BCN a març 03, 2021 | 12:55
    FRAN BCN març 03, 2021 | 12:55
    La Colau i tropa apliquen ideologia a tota lògica....la super illa del Poble nou, al no haver trànsit s'ha convertit en una zona insegura a.segons quines hores,festa i botellon permanent. Els veïns estan farts, molts negocis han tancat i només sembla viable de dia.....és això el què volen?. A.part, hi ha molt resident.gran i la.accessibilitat.es nefasta amb el nou pla......perquè la mania de.fer coses noves si els veïns i.comerciants no ho volen?' Totes aquestes.accions tenen mentalitat COMUNista....se'ls.veu el llauto
  2. Icona del comentari de: Manel a març 03, 2021 | 12:58
    Manel març 03, 2021 | 12:58
    Segons posa l'article, això del "repartiment sostenible" és una autèntica frikada i absurd. Deixeu la.gent que pugui treballar i no enredar més la troca sisplau. Cada cop que toqueu una.cosa que.funciona, la.lieu...
  3. Icona del comentari de: D'art a març 03, 2021 | 15:05
    D'art març 03, 2021 | 15:05
    "els transports de mercaderies es facin seguint una mena de model d’última milla amb bici o patinet." La gràcia que haver ser portar una rentadors (per dir algo) en patinet... Aquest ajuntament està idiota, els altres grups haurien de parar aquests plans.
  4. Icona del comentari de: Joan de BCN a març 04, 2021 | 12:06
    Joan de BCN març 04, 2021 | 12:06
    I si hi ha una mudança? O una reforma? O una entrega.de supermercat?. O recollir una àvia en cadira de rodes?. Realment qui ha planificat això des d'un despatx és un autèntic fanàtic i creti..n

Respon a D'art Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa