L’efecte pont esmorteeix l’impacte del doble tall de Rodalies en laborable

L’efecte pont de la Immaculada ha esmorteït l’impacte del doble tall de Rodalies per unes obres d’Adif a les estacions de Sants i la Sagrera. Era una prova d’estrès per a la xarxa ferroviària catalana i gràcies als pocs desplaçaments laborals Rodalies l’ha superada. Renfe preveia que unes 145.000 persones es veurien afectades durant el quatre dies que dura el tall i anticipava un augment considerable dels temps de viatge.

Obres a Rodalies. Estació de Sants / Jordi Play

Sants Estació està immersa en una reordenació de vies que va començar al gener i ja va per 6a de les 11 fases d’obres que requereix. Tota la intervenció té un pressupost de quasi 9 milions d’euros. Es tracta de reorientar les vies 9 i 10 cap al túnel de porta a plaça Catalunya en comptes de connectar amb el túnel que va al passeig de Gràcia, per tal que quedi millor distribuït el pas dels trens pels dos grans corredors nord-sud. 

Obres a Rodalies. Estació de Sant Andreu Arenal / Jordi Play

A l’altra punta de Barcelona, les obres de la Sagrera també afecten i molt el corredor de plaça Catalunya, però la baixa afluència de viatgers ha evitat mals majors. Consisteixen en desplaçar les vies de la R1 del seu traçat actual a un de nou que ja passa per dins de la futura estació de l’AVE andreuenca. Per fer-ho, la R1 (Maçanet Massanes – Molins de Rei) ha quedat tallada entre Badalona i l’Hospitalet de Llobregat. 

Nou comentari