L’efecte pont esmorteeix l’impacte del doble tall de Rodalies en laborable

La xarxa ferroviària supera la prova d’estrès que suposava la reconfiguració de les vies de Sants

L’efecte pont de la Immaculada ha esmorteït l’impacte del doble tall de Rodalies per unes obres d’Adif a les estacions de Sants i la Sagrera. Era una prova d’estrès per a la xarxa ferroviària catalana i gràcies als pocs desplaçaments laborals Rodalies l’ha superada. Renfe preveia que unes 145.000 persones es veurien afectades durant el quatre dies que dura el tall i anticipava un augment considerable dels temps de viatge.

Obres a Rodalies. Estació de Sants / Jordi Play

Sants Estació està immersa en una reordenació de vies que va començar al gener i ja va per 6a de les 11 fases d’obres que requereix. Tota la intervenció té un pressupost de quasi 9 milions d’euros. Es tracta de reorientar les vies 9 i 10 cap al túnel de porta a plaça Catalunya en comptes de connectar amb el túnel que va al passeig de Gràcia, per tal que quedi millor distribuït el pas dels trens pels dos grans corredors nord-sud. 

Obres a Rodalies. Estació de Sant Andreu Arenal / Jordi Play

A l’altra punta de Barcelona, les obres de la Sagrera també afecten i molt el corredor de plaça Catalunya, però la baixa afluència de viatgers ha evitat mals majors. Consisteixen en desplaçar les vies de la R1 del seu traçat actual a un de nou que ja passa per dins de la futura estació de l’AVE andreuenca. Per fer-ho, la R1 (Maçanet Massanes – Molins de Rei) ha quedat tallada entre Badalona i l’Hospitalet de Llobregat. 

Nou comentari