Iberia té temps, però poc. Si no comença a donar senyals que vol negociar amb els treballadors de terra a l’aeroport del Prat, la UGT no descarta fer una altra vaga com la que aquest cap de setmana, que ha obligat a cancel·lar 81 vols i ha deixat milers de passatgers a terra.
[r:1]
En una entrevista al programa El matí de Cayalunya Ràdio d’estiu, presentat per Albert Segura, el portaveu de la UGT Iberia, Omar Minguillón, que els treballadors el que volen és “seure a negociar amb la companyia”. “El nostre objectiu no és perjudicar els passatgers, hem fet la vaga perquè ja fa un any que estem amb aquest conflicte i l’empresa no ha fet res”, ha argumentat. I ha afegit que estan disposats a “donar temps a l’empresa si el necessita”, però que “si continua enquistada en el no rotund com fins ara” el sindicat no descarta res. “Ara hem de fer balanç de la vaga al comitè d’empresa i serà aleshores quan decidirem què fem i com creiem que podem portar la companyia a negociar”, ha puntualitzat.
Segons Minguillón, la vaga d’aquest cap de setmana ha tingut un seguiment del 80% del personal que podia fer-la, que només era el 30% a causa dels serveis mínims. “Si hi ha hagut les cancel·lacions que hi ha hagut i segons la companyia la vaga ha sigut poc seguida, que s’ho facin mirar”, ha ironitzat.
Els vaguistes subratllen que l’aeroport del Prat només té 400.000 passatgers anuals menys que el de Barajas i 1.500 treballadors menys: n’hi ha 2.000 a Barcelona i 3.500 a Madrid. Això es tradueix en moltes hores extres més –l’any passat se’n van fer 3.500 al Prat i 700 a Barajas– i molt estrès laboral i baixes. Reclamen que el miler de treballadors eventuals es converteixin en fixos i que s’ordeni millor la feina per no haver de fer hores extres i períodes massa llargs de treball sense dies de festa: assegura que és freqüent treballar nou dies seguits.