La L11 i l’estació de Trinitat Nova, fora de servei fins a finals d’estiu

La línia de metro tanca per automatitzar el servei i la parada es queda sense trens per incrementar la freqüència de la L4

Aquest dijous comença la suspensió de servei a la línia 11 de metro, fins al 12 de setembre, i el tancament de l’estació Trinitat Nova de la línia 4 fins al 30 d’agost. En aquest període, la Generalitat executarà la part principal de l’obra de millora de l’estació per acabar d’automatitzar l’L11 i augmentar les freqüències de l’L4.

Com a resultat de les obres, es prolongarà l’andana existent, de manera que els trens de la línia 11 faran servir el nou punt de parada i deixaran lliures les dues vies a banda i banda de l’andana existent per als trens de la línia 4. Aquests podran alternar-se en les sortides i fer-les amb intervals més curts.

Per altra banda, la nova andana de la línia 11 de Trinitat Nova s’equiparà amb portes automàtiques, igual que les altres tres estacions, perquè els trens puguin funcionar sense conductor en tot el recorregut. També es construirà una nova sortida d’emergència i es faran altres millores a l’estació.

“Fem una actuació per millorar l’experiència del viatger del transport públic”, ha assegurat la presidenta de TMB i la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón. “En aquests moments de recuperació del transport públic després de la pandèmia, és imprescindible millorar les freqüències, la capacitat i la seguretat dels usuaris“, ha assegurat.

La demanda ha augmentat progressivament en les darreres setmanes i es troba actualment en un 70% dels nivells previs a la pandèmia. A més, en aquest període s’ha invertit la relació entre el volum d’ús del transport privat i el transport públic a Barcelona, a favor del segon.

Més informació

Nou comentari