Comencen els treballs previs per reprendre les obres del tram central de la L9

La tuneladora iniciarà el 2022 la perforació entre Manel Girona i Mandri

Aquest juliol començaran els treballs previs per reprendre les obres del tram central de l’L9 del metro per posar en marxa la tuneladora que ha de continuar l’obra del túnel del tram Zona Universitària-Mandri. Aquestes tasques, que duraran uns mesos, consistiran en adaptar els elements auxiliars de la tunelació (campa de Camp Nou, pou d’introducció i forjats necessaris per introduir els anells) i en posar a punt la tuneladora, que està situada a l’entorn de la futura estació de Manel Girona. La tuneladora, un cop fets aquests treballs previs, començarà a perforar a principis de l’any 2022, en direcció a Lesseps i fins arribar a Mandri.

En total, cal acabar uns 4 kilòmetres de túnel per connectar les branques sud i nord de l’L9 i l’L10. El departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori ha signat aquest dimecres l’orde que permetrà iniciar els treballs previs per arrancar la tuneladora. Les obres del tram central de l’L9 i l’L10 del metro, entre Sagrera i Zona Universitària, estan valorades en 946 milions d’euros, mentre que els treballs de perforació del tram central amb tuneladora tenen un pressupost de 79 milions.

Nou comentari