Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La fi del monopoli de Renfe: una companyia francesa farà el trajecte Barcelona-Madrid
  • CA

La companyia francesa SNCF ha anunciat aquest dimarts que començarà a operar el trajecte Barcelona-Madrid a partir del 15 de març del 2021 amb cinc freqüències diàries i es convertirà així en el primer competidor de l’AVE un cop entri en vigor la liberalització de l’alta velocitat el 14 de desembre d’aquest any. La companyia francesa oferirà el servei a través de la seva marca de baix cost OUIGO i també farà parada a Saragossa i Tarragona. La companyia oferirà bitllets a un euro a Madrid, Barcelona, Saragossa i Tarragona per als 10.000 primers viatgers que es registrin a la seva web a partir del 24 de setembre. Posteriorment, l’operador continuarà ampliant la seva activitat a l’Estat per arribar a València, Alacant, Còrdova i Màlaga fins arribar a les 30 freqüències diàries.

El director general de Voyages SNCF, Alain Krakovitch, ha explicat que es posaran en servei 30.000 seients al dia per a un mitjà de transport “que contamina 50 vegades menys que el cotxe i 80 vegades menys que l’avió”. Precisament l’argument ecològic representa una oportunitat per al tren davant de l’avió. A banda, ha subratllat que es crearan 1.300 llocs de treball, entre directes i indirectes.

La xarxa d’alta velocitat quedarà liberalitzada el pròxim 14 de desembre i a partir d’aleshores ja podran operar-hi les dues empreses que podran competir amb Renfe: la mateixa SNCF i Ilsa. En aquest darrer cas, els trens no començaran a circular fins al 2022.

Més notícies
L'andana de Sants amb un tren nocturn, en imatge d'arxiu / Renfe
El ‘flightshame’, una oportunitat per al retorn del tren nocturn
Notícia: El ‘flightshame’, una oportunitat per al retorn del tren nocturn
Comparteix
Barcelona només té dues rutes de nit | Dos experts valoren el potencial del servei | Renfe alerta que és un servei deficitari
La terminal ferroviària de Can Tunis / Pla Estratègic Metropolità de Barcelona
L’autopista ferroviària Barcelona-Luxemburg, encara aturada: “És molt urgent que es reprengui”
Notícia: L’autopista ferroviària Barcelona-Luxemburg, encara aturada: “És molt urgent que es reprengui”
Comparteix
La caiguda del transport de mercaderies va provocar que deixés de funcionar cap a Setmana Santa

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa