La Cambra de comerç de Barcelona reclama més inversió en Rodalies de Renfe i contraposa l’estancament del servei a l’avenç de la resta de transports metropolitans. Així, l’entitat insisteix en la necessitat d’encoratjar la inversió pública pendent, especialment “en les millores estructurals a la xarxa de rodalies”.
També critica els bloquejos als pressupostos de Barcelona, Catalunya i Espanya i senyala que afecten greument la mobilitat, que surt perjudicada mentre els usuaris seugueixen en augment. L’organització comercial ha avisat que les necessitats del transport “resultaran més difícils d’atendre” en la mesura en què les tres grans administracions segueixin sense pressupostos.
Per evidenciar el problema de Rodalies, la Cambra compara l’evolució de la demanda de passatgers dels diferents transports els últims anys. Segons les dades que aporta, la xarxa operada per Renfe és l’única que “encara no han recuperat els nivells de demanda del passat”, ja que té un 5% menys d’usuaris que el 2006. Mentrestant, en el mateix període, el tramvia ha augmentat un 72,2%, el metro un 15,3%, el conjunt dels autobusos un 8,6% i els ferrocarrils de la Generalitat un 11,8%.
Tot i així, ha celebrat les dades de l’exercici 2018 en referència al transport públic metropolità, que per primera vegada ha superat els 1.000 milions de viatgers i un increment del 4% respecte l’any anterior. D’entre tots els mètodes de transport, en destaca el creixement en valors absoluts del metro, ja que ha incrementat 17,1 milions de passatgers, i en termes relatiu el dels autobusos metropolitans (6,5%) i els interurbans (8,2%).