El gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures de l’Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, ha assegurat que debaten amb transportistes la millor manera de flexibilitzar les restriccions que tenen els camions d’alt tonatge per circular per certes vies de la ciutat. Els camioners han organitzat aquest mateix divendres una marxa lenta per protestar contra la falta d’avenços en la negociació. Tot i les protestes, Valdés s’ha mostrat convençut que arribaran a un acord.
També ha recordat que des de fa anys està limitada la circulació de tràilers en vies de la ciutat com les rondes, i que estan treballant per flexibilitzar la normativa que restringeix la seva circulació a la Ronda Litoral (B-10). El gerent adjunt de Mobilitat ha detallat que la setmana passada ja van ampliar l’àmbit territorial de les exempcions a la B-10 i que ara els camioners poden circular entre Mataró i el Garraf. També es van incloure excepcions per als vehicles buits al seu torn del transport.
[r:1]
A més, han promogut una moratòria perquè aquests vehicles no siguin sancionats a la B-10 en cas de tinguin origen o destinació al Port de Barcelona, que s’aplicarà des del pròxim dimarts i fins al 31 de desembre. Valdés ha ressaltat que pretenen així “generar un clima perquè pugui fructificar” un acord que resolgui l’assumpte de forma definitiva, i ha assegurat que ja han acceptat diverses de les peticions més urgents plantejades.
Valdés ha defensat avançar en la flexibilització però fer-ho de forma acurada i no global. La presència de grans camions a la B-10 pot impactar en la seguretat de la via, mentre que hi ha alternatives, com la B-30, que circumval la ciutat des de l’AP-7, que són més adequades per a la seva circulació.