Les esperades obres de la superilla de l’Eixample ja estan en marxa. Els treballs que han de servir per habilitar els quatre eixos verds que formaran aquest entorn pacificat han arrencat aquest dimarts de manera simultània en els quatre carrers afectats.
L’actuació -que arriba amb prop de dos mesos de retard– provocarà diverses afectacions al trànsit que obligaran els ciutadans a aguditzar l’enginy per poder sobreviure al particular caos que es crearà en aquesta zona del districte barceloní. Amb l’objectiu de fer més planera aquesta adaptació al nou ecosistema que planteja la superilla, aquí us deixem una petita guia per saber com moure’s per l’Eixample mentre s’allarguin les obres.
Quins carrers es veuen afectats?
Els treballs es concentren en els carrers del Consell de Cent, de Girona, de Rocafort i del Comte Borrell i suposaran la creació de fins a quatre noves places en els encreuaments del carrer del Consell de Cent amb els de Girona, de Rocafort, del Comte Borrell i d’Enric Granados.
Afectacions al trànsit
Mentre s’allarguin les obres, els vehicles que accedeixin a algun dels quatre carrers afectats només podran circular per un carril, però es veuran obligats a girar a esquerra o dreta en el següent encreuament, de manera que serà impossible creuar la superilla de punta a punta. En aquest sentit, els vehicles privats tampoc podran creuar els espais que delimitaran les quatre noves places.
Les bicicletes, però, podran circular pels quatre eixos verds en doble sentit, compartint l’espai amb els vianants i la resta de vehicles. Això suposa que s’eliminaran els carrils bici que fins ara funcionaven en els carrers afectats.
Rutes alternatives
Els ciutadans que vulguin creuar de punta a punta el carrer Consell de Cent sense haver de desviar-se a cada cantonada tenen diferents alternatives al seu abast. La ruta més ràpida en el mateix sentit, però també la que ofereix menys opcions per poder desviar-se, és circular per la Gran Via de les Corts Catalanes, una solució ràpida que permet creuar aquest districte barceloní de manera força directa.
Pel que fa a altres opcions menys ràpides, però que ofereixen més joc pel que fa a les desviacions, els ciutadans poden circular pels carrers de València o de Rosselló. En el cas del carrer de València, cal tenir en compte que la via creua amb l’eix verd del carrer de Girona.
Serveis mínims garantits
Malgrat la magnitud de les obres, el consistori barceloní remarca que no hi haurà afectacions pel que fa a la mobilitat dels autobusos que circulen per la zona i assegura que s’ha treballat per garantir l’accés als carrers dels veïns i dels diferents vehicles de serveis, comerços o emergències que requereixin treballar en algun dels punts afectats per l’actuació.
L’administració també ha reubicat fora de la zona afectada serveis com les places per a persones amb mobilitat reduïda. Pel que fa a les zones de càrrega i descàrrega s’han creat nous espais més integrats que no s’haurien de veure afectats pels treballs d’implantació de la nova superilla.