Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Golejada de Madrid a Barcelona en el parc de vehicles sostenibles
  • CA

Barcelona té en escac judicial la Zona de Baixes Emissions (ZBE), pensada per reduir progressivament la circulació de vehicles massa contaminants a la seva zona urbana i la conurbació de la ciutat. Ara bé, aquest és un projecte a llarg termini, que pretén la renovació del parc automobilístic cap a vehicles elèctrics o híbrids. L’objectiu, contribuir a assolir els objectius fixats per Europa de reduir l’emissió de Co2 el 50% l’any 2030 i situar-se en emissions neutres el 2050.

Només 3 de cada 100 vehicles no contaminen

Però quin és el punt de partida? Doncs Barcelona comença de molt a baix. I és que només el 3,1% dels vehicles matriculats a la capital catalana són elèctrics o híbrids, segons les dades de l’informe El parque de turismos por tipo de motor, elaborat per UNESPA, la patronal de les companyies asseguradores. El 52,9% dels vehicles matriculats a Barcelona i en circulació són dièsel, i el 43,5% són de gasolina. Aquest percentatge de vehicles nets, 3 de cada 100, està molt lluny del que té la capital de l’Estat, Madrid, amb gairebé 13 de cada 100 vehicles a motor són híbrids o elèctrics (un 12,62% del total del parc automobilístic de Madrid ciutat). Després de Barcelona, el tercer lloc l’ocupa València, amb l’1,46% dels vehicles elèctrics o hiíbrids circulant pels seus carrers. Després, Saragossa, amb un 1,37%, seguida de Sevilla (1,30%) i Màlaga (1,10%).

Amb tot, Barcelona està per sobre de la mitjana estatal. Només un 2,70% dels turismes matriculats a l’Estat espanyol són híbrids o elèctrics, un total de 674.000 vehicles, del total de 32 milions matriculats.

Només el 3,1% dels vehicles matriculats a la capital catalana són elèctrics o híbrids, mentre que a la de l’Estat arriben al 12,6% JORDI PLAY
Només el 3,1% dels vehicles matriculats a la capital catalana són elèctrics o híbrids, mentre que a la de l’Estat arriben al 12,6% JORDI PLAY

Segons les dades recollides per l’informe, només Madrid té mínimament encarrilada la transició ecològica en el sector de la mobiitat privada, tot i que en aquest 12,6% i el 3,1% de Barcelona la gran majoria correspon a vehicles híbrids. I què passa a Europa? Segons les darreres dades difoses per l’Associació de Constructors Europeus d’Automòbils (ACEA), només el 0,5% dels vehicles que s’utilitzen a Europa són elèctrics.

Encara que la venda de cotxes elèctrics i híbrids endollables segueix creixent i el 2021 es va arribar a superar el milió de vendes de cotxes moguts exclusivament per energia elèctrica, les dades confirmen que la transició a aquest tipus d’automòbils trigarà a arribar. El 2021, el parc mòbil continua envellint (s’ha passat dels 10,7 anys de mitjana el 2016 als 11,8) i el nombre de vehicles que roden pel nostre continent segueixen creixent, de manera que els cotxes més antics tampoc no se substitueixen al ritme desitjat, segons l’informe d’aquesta patronal europea.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ton c. a abril 24, 2022 | 18:47
    ton c. abril 24, 2022 | 18:47
    quants vehicles d´aquets son propietat de funcionaris i quins descomptes tenen, potser que ho digueu tot
    • Icona del comentari de: Albert M. a abril 25, 2022 | 22:04
      Albert M. abril 25, 2022 | 22:04
      Quants son de renting matriculats a Madrid pero de empreses i clients de Barcelona?
  2. Icona del comentari de: Albert M. a abril 25, 2022 | 22:04
    Albert M. abril 25, 2022 | 22:04
    Quants son de renting matriculats a Madrid pero de empreses i clients de Barcelona?

Respon a ton c. Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa