La companyia Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat aquest dijous els 78 nous autobusos 100% elèctrics que s’incorporaran pròximament a la flota que circula per la capital catalana. Els flamants vehicles -49 estàndards de càrrega nocturna i 29 articulats de càrrega d’oportunitat- han costat prop de 46 milions d’euros i suposen un pas més a la transició cap a un model de mobilitat més sostenible amb més busos d’emissions zero.

En concret, segons la informació facilitada aquest dilluns per l’operador de transport públic, els busos ja s’estan incorporant a la circulació per les línies totalment electrificades, la H16 i la V15 tot i que també podran circular en un futur per les línies 7 i 33 de la capital catalana. Aquesta potent adquisició se suma al total de 30 vehicles elèctrics que TMB ja tenia a la seva flota.

Tres models amb capacitats diferents
Pel que fa al detall dels nous autobusos, els vehicles són de tres models diferents de diferent capacitat i ja s’estan posant en circulació per les dues línies totalment electrificades ja esmentades amb anterioritat. El més gran dels nous autobusos és de la marca Irizar, del que s’incorporen 29 unitats, que pot transportar fins a 102 passatgers a peu dret, 37 asseguts i dos de mobilitat reduïda. Després hi ha el de la companyia BYD (25 unitats), amb capacitat per a 65 persones dempeus, 29 assegudes i dos en cadira de rodes. El més petit és el de l’empresa Solaris (24 unitats) que pot portar finsa 56 persones dretes, 21 assegudes i dos en cadira de rodes.
