Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’estació de Sants, banc de proves per al servei d’AVE cap a França
  • CA

Renfe ha començat aquest matí els assajos dels seus trens AVE entre Espanya i França. Ho ha fet des de l’estació de Barcelona Sants, amb parades intermèdies a les poblacions de Girona, Figueres Vilafant, Perpinyà, Narbona, Montpeller, Nimes i Valence TGV, per arribar finalment aquest migdia a Lió. Les proves arriben després que el divorci amb la companyia SNCF deixés sense servei les línies que enllaçaven Barcelona amb les ciutats de Lió i Marsella.

La finalitat de l’operadora és posar en marxa el servei Barcelona–Lió i Madrid–Marsella abans de l’estiu. Les proves es basen en reproduir les característiques del trajecte per tal d’acreditar-ne la seva solvència. L’operadora ha aprofitat l’avinentesa per anunciar que la capital catalana esdevindrà el centre d’operacions dels trajectes fins al país gal.

Així mateix, ha admès que continua a l’espera de rebre el certificat de seguretat per poder operar al conjunt de França -en concret, fins a París- atès que fins el passat desembre ho feia conjuntament amb SNCF, però el divorci amb aquesta societat ha fet que Renfe necessités nous permisos per poder creuar la frontera.

Formació dels maquinistes

A banda dels permisos, Renfe haurà de formar els maquinistes que duran a terme les rutes fins a França i, de fet, ha explicat que alguns ja tenen l’habilitació pertinent. La resta ho anirà fent en les properes setmanes fins a mitjans d’abril.

Un cop finalitzada la formació i quan es disposi de totes les habilitacions necessàries, les operacions començaran en dues fases fins a assolir les 28 circulacions setmanals. Així, en un principi les línies Madrid-Marsella i Barcelona-Lió, respectivament, funcionaran en dies alterns i amb possibilitat de sis circulacions setmanals per recorregut. Més endavant les rutes es faran diàriament i amb dues circulacions per sentit. Finalment, l’operadora espanyola també ha anunciat que ja ha engegat els tràmits per obrir una sucursal a França.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Vicens a gener 17, 2023 | 20:40
    Vicens gener 17, 2023 | 20:40
    Llastima que en aquets trens de llarga distancia de renfe no tinguin un espai habilitar per portar bicicletes
  2. Icona del comentari de: Vicens ll. a gener 17, 2023 | 20:41
    Vicens ll. gener 17, 2023 | 20:41
    Llastima que en aquets trens de llarga distancia de renfe no tinguin un espai habilitar per portar bicicletes

Respon a Vicens ll. Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa