Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Renfe vol tenir les línies franceses perdudes a ple rendiment a l’estiu
  • CA

Recuperar la connexió ferroviària perduda amb dues ciutats franceses a ple rendiment abans de l’estiu. Aquest és l’ambiciós objectiu que s’ha proposat Renfe després que el particular divorci amb la companyia gal·la SNCF deixés sense servei les línies que connectaven Barcelona amb les ciutats de Lió i Marsella.

L’empresa estatal espanyola calcula que abans de l’arribada de la pròxima temporada estival podrà oferir fins a 28 freqüències entre la capital catalana i les dues ciutats franceses òrfenes de connexió ferroviària. Un cop obtingut el permís de l’Agència Ferroviària de la Unió Europea (ERA) per poder operar en solitari a França, Renfe té previst començar els primers viatges en fase de proves i amb els trens buits a partir del 16 de gener del 2023.

Aquest retorn a la xarxa ferroviària francesa, però, no serà immediat, sinó que es durà a terme en dues fases diferents. En la primera circularan combois en dies alterns, fins a completar un total de sis trajectes setmanals per cada una de les dues ciutats. Posteriorment, en una segona fase, les dues línies oferiran un viatge diari per sentit fins a les 28 freqüències setmanals.

Formació i aspiracions futures

Tanmateix, abans d’iniciar les operacions comercials, la companyia espanyola ha de formar els maquinistes i el personal d’intervenció. Entre el primer col·lectiu, ja hi ha els primers treballadors habilitats mentre que la resta ho faran de forma progressiva durant les pròximes setmanes. Pel que fa al personal d’intervenció ja ha completat la formació i habilitació requerides. En paral·lel, tal com informa l’ACN, Renfe iniciarà aquest mes de gener els tràmits per obrir una sucursal a França prèvia autorització del Ministeri d’Hisenda, i el Centre de Gestió d’Operacions estarà a Barcelona.

Malgrat que l’empresa ferroviària només ha obtingut per ara el permís per operar entre Perpinyà i Lió i entre Perpinyà i Marsella, Renfe confia en poder aprofitar la “incipient liberalització de l’estat francès” per acabar circulant per tot el país veí.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa