Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
ERC proposa que una sola aplicació permeti accedir a les motos compartides de totes les empreses
  • CA

La nova regulació de les llicències de motos compartides a Barcelona ha començat a aixecar les primeres ampolles. De fet, els primers a respondre han estat les grans empreses afectades, les que tenien una flota més extensa a la ciutat, com són Cooltra i Yego. La nova iniciativa fixa un màxim de 331 llicències per cada companyia, mentre que aquestes dues en superaven el miler. En un reportatge de Betevéels responsables de les empreses protesten perquè la mesura posa en perill el seu model de negoci i crearà una gran fragmentació, ja que el mercat quedarà repartit entre 21 companyies, totes amb el mateix nombre de llicències autoritzades. De fet, aquest últim argument l’ha esmentat també el partit líder de l’oposició, ERC, que ha considerat que aquest sistema pot comportat “una complicació excessiva a l’hora de gestionar el servei”. 

El fet que moltes empreses tinguin una flota de motos reduïda pot provocar que els usuaris hagin de descarregar-se moltes aplicacions per poder gaudir d’un ús pràctic d’aquesta mena de vehicles. Per això, el regidor d’Esquerra Republicana Max Zañartu ha plantejat com a solució l’ús d’APIs -plataformes que permeten connectar diferents serveis- perquè es pugui accedir a les motos de totes les empreses des d’una mateixa interfície. Segons el representant republicà, això podria evitar que es caigués “en un caos que perjudicaria tant a les empreses com, en especial, els veïns i veïnes de la ciutat”.

Així, Zañartu ha repartit responsabilitats. D’una banda, ha advertit que una regulació de les llicències implementada com ho ha fet el govern de BComú-PSC “pot afectar la qualitat del servei, la disponibilitat dels vehicles i la comoditat dels usuaris”. D’altra banda, ha recordat que el sector de les empreses de motos i bicis compartides ha de complir estrictament amb totes les normatives, en especial l’ocupació de l’espai públic, a voreres i places

Per tot plegat, en un comunicat, ERC ha anunciat que demanarà informació sobre el repartiment final d’aquestes llicències. De fet, la formació republicana insisteix en què el sector del motosharing “ben gestionat” pot ajudar “a reduir el nombre de motos privades de gasolina als carrers de la ciutat”. Per això, Max Zañartu ha sentenciat: “Hem de ser molt exigents en el compliment de les normes per part d’aquests vehicles, però no hem de dificultar els projectes de mobilitat compartida i elèctrica esmicolant l’oferta fins al punt de fer-la inviable”.

Més notícies
Bicicletes d'una empresa de 'sharing' / Ajuntament de Barcelona
Barcelona adjudica 7.000 llicències per a motos i 4.000 per a bicis d’ús compartit
Notícia: Barcelona adjudica 7.000 llicències per a motos i 4.000 per a bicis d’ús compartit
Comparteix
L'Ajuntament vol evitar la concentració del sharing de motos i bicis en les zones més cèntriques
Ofensiva judicial contra el decret de Colau que limita les bicis compartides
Notícia: Ofensiva judicial contra el decret de Colau que limita les bicis compartides
Comparteix
L'associació BiciTours presenta un recurs perquè considera que la norma suposa que algunes empreses seran "competència deslleial"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa