Cop d’efecte del govern de Pedro Sánchez. Aquest dissabte anunciava una rebaixa molt substancial del preu del transport públic a partir de l’1 de setembre i fins al 31 de desembre, en el marc del pla de xoc contra la inflació. Madrid retallarà un 50% el preu dels títols de transport que depenen de l’Estat -com Renfe i llarg recorregut- i reduirà un 30% les tarifes dels modes de transport de titularitat autonòmica i local, com el metro, el tramvia o les línies de bus.
I aquí és on la Generalitat s’ha vist empesa a actuar per tal que els usuaris catalans no quedin menys beneficiats que els de bona part de l’Estat. El Govern complementarà el descompte perquè tots els títols passin a costar la meitat als passatgers, segons va anunciar le conseller competent, Jordi Puigneró, que no obstant, va voler remarcar que la mesura aprovada per Madrid és “populista. De fet, la Generalitat també es veia pressionada l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que la va instar a completar la rebaixa aportant aquest 20% extra per arribar a la retallada de preu de la meitat.
Així queden els preus a Barcelona
La T-Usual .que permet fer viatges il·limitats durant tot un mes- baixarà de 40 euros a 20 euros en la primera zona tarifària, la que permet viatjar pel mateix cost dins de Barcelona i 35 municipis de la seva conurbació. Si són dues zones amb viatges il·limitats durant un mes, per desplaçar-se des de Barcelona a localitats com Sabadell, Rubí o Vilassar de Mar, el preu caurà de 53,83 euros a 26,93. L’altre títol més habitual, la T-Casual, passarà de costar 11,35 euros a 5,68 euros.
El descompte també s’estendrà a altres bitllets, com la T-Jove. La targeta que habilita per fer viatges il·limitats durant 90 dies a persones de fins a 25 anys es rebaixarà de 80 a 40 euros en el primer anell tarifari. D’aquesta manera, el transport públic es trobarà en preus que mai abans s’havien vist.
Quant costarà a la Generalitat?
La Generalitat estima que la despesa serà de 35 milions d’euros, 22 dels quals els aportarà el Govern català. La resta s’haurien de repartir entre els ajuntaments i els organismes de coordinació del transport metropolità.
Poll