El Port, contra rellotge per evitar el “coll d’ampolla” pel desbloqueig del canal de Suez

Encara no es quantifica l'afectació econòmica del bloqueig del Canal de Suez en relació a les mercaderies

La presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha assegurat que estan treballant juntament amb les navilieres per evitar que el port es converteixi en “un coll d’ampolla” quan arribin els vaixells afectats pel bloqueig del Canal de Suez. La directiva ha explicat en una roda de premsa aquest dijous que les afectacions es començaran a notar a partir del 3 d’abril, quan havia d’arribar el primer vaixell que va quedar atrapat al sud del pas.

Conesa ha assegurat que la setmana vinent serà de baixa intensitat, encara que ha sostingut que han de “preparar als estibadors per a garantir que la desestiba i l’estiba es produeixi amb celeritat”. Per aquest motiu s’està realitzant un pla de contingència per a coordinar totes les terminals i garantir les entrades i sortides del transport terrestre del Port.

Està previst que dins de 15 dies s’incrementi l’activitat amb les arribades tant de les embarcacions que van decidir esperar a la reobertura del Canal com els que van decidir circunnavegar Àfrica pel Cap de Bona Esperança.

“El Port de Barcelona està reagendant totes les arribades de vaixells”, ha explicat Conesa, que ha afegit que s’està treballant amb les terminals perquè puguin atendre tota la demanda que se sumarà a l’operativa habitual de la infraestructura.

En aquest sentit, s’està posicionant l’arribada i el nombre de vaixells que atracaran en el Port amb la finalitat de “disposar la màxima amplitud de molls i la màxima línia de molls per garantir l’atracada de totes les naus”, ha assenyalat l’executiva.

De moment, el Port de Barcelona no ha pogut quantificar l’afectació econòmica del bloqueig del Canal de Suez en relació a les mercaderies.

Conesa ha explicat que l’afectació dependrà de si empreses i carregadors havien contractat assegurances en cas de retard, a més d’altres factors.

Nou comentari