El desencallament del canal de Suez dispara el tràfic de vaixells al Port de Barcelona

La infraestructura enllesteix un pla de contingència i està en contacte amb armadors, terminals i operadors logístics

El port de Barcelona es prepara per rebre un augment del tràfic de vaixells mercants provinent de l’Àsia després del reflotament de l’Ever Given i la reobertura del canal de Suez. La infraestructura està enllestint un pla de contingència per donar resposta a aquesta pujada del tràfic i està en “permanent contacte” amb armadors, terminals i operadors per “incrementar la seva productivitat i capacitat logística”. “És en aquests episodis puntuals quan es demostra la capacitat de resposta i la fiabilitat del port de Barcelona, la professionalitat de les persones que hi treballen i la tasca de modernització i digitalització que ha realitzat la Comunitat Portuària”, ha assenyalat la presidenta del port de Barcelona, Mercè Conesa.

“Això, sumat a unes infraestructures potents i a unes connexions terrestres i ferroviàries cada cop més eficients, ens permeten encarar aquest repte amb la seguretat que oferirem el millor servei als nostres clients i usuaris”, ha pronosticat Conesa. El port de Barcelona té en l’actualitat 7 serveis marítims setmanals amb diferents destins asiàtics que passen pel canal de Suez. Un cop s’ha desencallat l’Ever Given, s’espera l’arribada d’aquests vaixells en pocs dies i molt concentrats, cosa que provocarà previsiblement un augment de les operacions de càrrega i descàrrega en les terminals portuàries, especialment les de contenidors.

Per tot plegat, el port de Barcelona ha començat a dissenyar un pla de contingència amb l’objectiu de garantir que els fluxos d’importació i exportació siguin “el més àgils possibles”. “Aquesta agilitat s’aconseguirà amb un increment de la productivitat a les terminals portuàries i de la capacitat de transportar i distribuir les mercaderies“, han assenyalat des del port, que detalla que aquest pla implica als diferents actors de la Comunitat Portuària de Barcelona -armadors, terminals, estibadors, pràctics, remolcadors i amarradors- i de la cadena logística -operadors logístics, transport terrestre i transport ferroviari-.

Nou comentari