Els nous serveis d’autobusos són la gran notícia al voltant de la mobilitat a Barcelona aquest dimarts. No només perquè s’hagi anunciat l’estrena d’un bus llançadora que unirà Glòries i Francesc Macià, sinó perquè també s’ha comunicat l’extensió del servei de bus a demanda a tres districtes i cinc línies més. Després de l’èxit de crítica que l’Ajuntament destaca haver recollit amb la prova pilot a Torre Baró, ara els autobusos amb peticions prèvies arribaran a finals de 2021 a Horta-Guinardó, Sarrià-Sant Gervasi i Ciutat Vella. Ho ha anunciat TMB en la presentació del pla de millora del servei d’autobús a Barcelona.

De fet, en el document que detalla el pla s’apunta que la idea es crear vuit àrees de funcionament de l’autobús a demanda que se seguirà treballant el 2022, però que, de moment, les tres inicials seran la línia 135 que circula per Horta-Guinardó, les línies 118 i 128 de Sarrià-Sant Gervasi i les línies 120 i 121 que connecten Ciutat Vella. La idea és que estiguin actives durant l’últim trimestre de l’any, ha remarcat TMB.

El servei a demanda es caracteritza perquè el conductor del vehicle municipal s’ajusta a les peticions que li han fet els passatgers. Són els usuaris de l’autobús els que demanen el moment i el trajecte que volen fer. Marquen la para d’inici i la de destinació, i ho tramiten amb almenys una hora i mitja de previsió. TMB assegura que la proposta que es va iniciar amb una línia a Torre Baró ha estat tot un èxit, que més de 860 persones s’han registrat com a usuàries del servei i que els índex de recomanació han estat “molt alts”.

Ara, amb aquesta expansió, l’empresa pública de transports defensa un model “més personalitzat” i “més ràpid”, ja que el trajecte només es fa entre les parades que han estat sol·licitades. A més, afegeix que també s’evita que el bus hagi de circular quan no hi ha demanda o que els usuaris hagin d’acumular temps d’espera a peu de carrer. “Qualsevol incidència es comunica als usuaris registrats”, diu TMB.

Nou comentari