L’Ajuntament de Barcelona culminarà aquest cap de setmana l’erradicació dels girs obligatoris que fins ara afectaven l’avinguda Diagonal. Els treballs per eliminar aquesta mesura -un dels canvis en la mobilitat impulsats per una regidoria del PSC sota el mandat d’Ada Colau que més polseguera van aixecar- van arrencar ara fa just una setmana amb la retirada de les senyalitzacions ubicades en un dels laterals de la Gran Via de les Corts Catalanes, l’altra gran artèria de la capital catalana on s’havia impulsat.

Si el cap de setmana passat es va actuar en molts dels encreuaments verticals del cantó mar de la Gran Via, aquest dissabte 3 de febrer ha estat el torn de les cruïlles de l’avinguda Diagonal amb la Via Augusta i els carrers d’Aribau, Muntaner i de Roger de Llúria. A partir d’ara, els vehicles ja no es veuran obligats a girar en aquestes cruïlles, sinó que podran mantenir el seu rumb i continuar recte si així ho desitgen.

Cal recordar, però, que aquests treballs no impliquen retirar tots els senyals d’obligació de gir, que es mantindran encara en tres punts de la ciutat: al lateral mar de l’avinguda Diagonal cap al passeig de Gràcia, amb l’objectiu de garantir la seguretat viària en un punt de més complexitat viària; al lateral mar de l’avinguda Diagonal cap al carrer de Pau Claris, per a reduir l’aportació del trànsit a la zona d’obres del tramvia; i al lateral mar de la Gran Via cap a Bailèn, atès que el lateral mar finalitza en aquest punt per la configuració de la plaça de Tetuan.

Oportunitat per completar un tram perillós de carril bici

Una de les incògnites que ha generat l’eliminació d’aquests girs obligatoris és si el consistori apostarà ara per acabar el carril bici que discorre pel lateral del costat muntanya de la Diagonal, que està incomplet al seu pas pel carrer de Roger de Llúria. En concret, el tram de la discòrdia és el que va entre aquest carrer i la plaça del Cinc d’Oros, on el col·lectiu de ciclistes ha denunciat en múltiples ocasions els avançaments temeraris que han de patir per part dels vehicles que volen circular pel lateral.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a febrer 05, 2024 | 10:08
    JordiP febrer 05, 2024 | 10:08
    Els calés que va dilapidar la Colau en realitzar aquestes ocurrències tocabemolls l'estem pagant per duplicat: un cop per a la implantació i un altre cop per a tornar a la situació inicial. I a l'equip que va parir aquests engendres no els ha costat ni un duro! Com pot un consistori perpetrar les aberracions més absurdes i caríssimes patejant-s'hi els diners de la ciutat sense assumir cap responsabilitat? S'hauria de crear una legislació ad-hoc. Així anirien amb més prudència a l'hora de desenvolupar les seves fantasies, caram. Que la ciutat no es seva, coi!

Respon a JordiP Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa