L’entitat Promoció del Transport Públic (PTP) ha plantejat la conversió de la línia H12 en un tramvia per a la Gran Via de Barcelona, davant el gran volum de persones que utilitzen aquest bus diàriament. D’aquesta manera, es permetria superar les limitacions de capacitat de la línia i passar dels 2.000 passatgers per hora al bus als entre 4.000 i 8.000 al tramvia.
La conversió, que allargaria l’actual línia T5 fins a la plaça Ildefons Cerdà, tindria altres avantatges, com ara un accés i sortida dels passatgers més ràpid i accessible, i reduir el cost d’explotació per passatger, ja que es passaria d’1,47 € per viatger efectuat en autobús a 1,13 € per viatger en tramvia, ha afirmat l’associació en un comunicat.
PTP celebra les millores, però no les veu suficients
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va anunciar ahir que incrementaria les prestacions de la línia de bus H12 (Gornal-Besòs/Verneda) per a convertir-la en un Bus Ràpid de Trànsit (BRT) elèctric mitjançant una subvenció d’1,2 milions d’euros atorgada per la Unió Europea.
PTP ha celebrat les millores de la línia, però creu que no superen algunes de les limitacions actuals de la línia. La plataforma ha indicat que la millora de la línia H12 no ha de limitar-se a incorporar millores tecnològiques sinó que ha de passar també per afegir elements i actuacions que permetin millorar la velocitat i l’eficiència del servei.
Concretament, han proposat apostar per un carril bus exclusiu i completament segregat d’altres vehicles (incloent-hi també el taxi), incrementar el nombre de parades dobles al llarg de tota la Gran Via, permetre la pujada i baixada dels usuaris per totes les portes o evitar els possibles girs de vehicles sobre el recorregut dels autobusos, entre altres.
“Tot i l’aposta per la xarxa ortogonal, l’autobús a Barcelona és avui més lent i ineficient, de manera que incorporar millores per aquest servei no només és una decisió correcta sinó que és una prioritat”, ha conclòs la Promoció del Transport Públic.