Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Colau nega que els blocs de formigó causessin la mort del motorista
  • CA

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, s’ha defensat de les crítiques i els atacs que ha rebut els últims dies i ha negat que la mort del motorista del passat dijous al carrer Balmes estigués causada per l’impacte contra un dels blocs de formigó que protegien l’ampliació d’una terrassa. “Aquest accident, tràgic com tots, es va produir entre una moto i un cotxe i degut a l’impacte va acabar col·lisionant amb un separador”, ha assegurat en un missatge a Facebook.

Colau, que coneix la família del jove waterpolista mort a l’accident –Martí Estela, porter del Club Natació Barcelona– ha lamentat que aquests últims dies hagi rebut centenars de missatges “amb un titular tendenciós d’un mitjà digital concret que insinuava que era culpa meva” i ha assegurat que està “trista” per com s’ha utilitzat la mort del jove per atacar-la de manera “partidista”. Ha recordat que la meitat dels accidents mortals d’aquest any són motoristes.

L’excés de velocitat, causa principal 

“Els principals factors associats a la gravetat dels accidents que es repeteixen any rere any tenen dues coses en comú: que impliquen cotxes i motos i l’excés de velocitat”, ha etzibat. “I el fet que hi hagi elements de protecció per als vianants al carrer no demostra que siguin perillosos, sinó tot el contrari”. A més, Colau ha insistit que “si volguéssim associar de manera científica les dades amb les causa dels accidents greus, quina seria la solució? Que pràcticament hauríem de prohibir els cotxes i les motos, però seria massa radical”.

L’alcaldessa ha reclamat que cal “millorar la convivència a la ciutat”, però ha reclamat que es posi “fre a la demagògia i la mentida: la responsabilitat dels accidents de trànsit no és el mobiliari urbà, sinó del trànsit i en especial de l’excés de velocitat”.

Demanda contra l’Ajuntament

La Unió Internacional per la Defensa dels Motoristes (UMI) ha avançat que prepara una demanda contra l’Ajuntament de Barcelona per incomplir la llei de Seguretat Vial amb la col·locació dels blocs i les barreres de formigó a la via pública, segons ha avançat el digital Metrópoli Abierta. L’entitat també ha criticat l’alcaldessa per assegurar que la causa de la mort del jove va ser l’excés de velocitat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: al augmentar el temps de circulació augmenta proporcionalment la contaminació (2+2=4) a desembre 21, 2020 | 12:05
    al augmentar el temps de circulació augmenta proporcionalment la contaminació (2+2=4) desembre 21, 2020 | 12:05
    Segons el codi de circulació està prohibit posar obstacles a la via pública, però res, ella i els seus se n'estan fotent un tip de posar-ne ... que si ara posen New Jerseys a tort i dret, que poden bots al mig de la calçada que et despendulen el vehicle al passar pel damunt, i amb el risc augmentat de que el vehicle que va al darrerre en veure's sorprès al no esperar-se la frenada, s'empotra al del davant. I ja no parlem de quan circulant per un carril, creuem el semàfor i ... oh! el carril pel que circulàvem HA DESAPAREGUT!! res, passem com puguem el coll d'ampolla... però això sí, que bonics els colors amb els que pinta el terra!! són uns INÚTILS!!
  2. Icona del comentari de: Yago a desembre 21, 2020 | 12:46
    Yago desembre 21, 2020 | 12:46
    El hecho de que un ciudadano infrinja una norma no justifica el que el resultado sea mortal a consecuencia de un elemento de mobiliario urbano, colocado expresamente con la intención de regular la circulación. La muerte de un ciudadano no se puede justificar diciendo que la causa es que ha incumplido una norma. Si un puente elevado se construye con una barandilla de 80 cms de altura, y un motorista circula con exceso de velocidad y tras chocar con la barandilla y se precipita al vacío y muere al caer, la muerte no será causada por la infracción cometida, sino por la estupidez criminal del que ha tomado la decisión de colocar una barandilla de 80 cms de alto en vez de una de 120, por ejemplo. Si está en juego la integridad física de las personas, la ley también debe proteger al infractor. Lo contrario, en mi opinión, podría incuso llagar a considerarse homicidio imprudente.
  3. Icona del comentari de: Ramon a desembre 22, 2020 | 10:58
    Ramon desembre 22, 2020 | 10:58
    Si l'alcalde fos Xavier Trias els seus ja li haurien dit directament "ASESINO!".
  4. Icona del comentari de: Ramon a desembre 22, 2020 | 11:00
    Ramon desembre 22, 2020 | 11:00
    Desplaçar-se per la Barcelona de la Colau és un perill constant. Tant si ho fas a peu, com en qualsevol vehicle.
  5. Icona del comentari de: Lluís Rodon a desembre 22, 2020 | 12:13
    Lluís Rodon desembre 22, 2020 | 12:13
    Tampoc cal ser molt llest per imaginar el perill d'aquests blocs en vies rapides.Tampoc serà el darrer accident d'aquest tipus.Cal assumir responsabilitats
  6. Icona del comentari de: Anònim a desembre 24, 2020 | 21:28
    Anònim desembre 24, 2020 | 21:28
    A mi la Barcelona Actual me recuerda a la Barcelona de finales de los 70 principios de los ochenta, denigrante ,sucia y con una energía poco positiva, Es un problemas grande si esta mujer sigue de Alcaldesa por que esta dejando la ciudad de cualquier forma un desastre.

Respon a Ramon Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa