L’informe del Programa Internacional d’Avaluació de Carreteres (iRAP, segons les seves sigles en anglès) indica que la xarxa de carrils bici de Barcelona, Madrid, Bogotà (Colòmbia), Fayetteville (Arkansas, EUA) i Sao Paulo (Brasil) són a l’avantguarda de la seguretat i “marquen el camí a seguir”. L’estudi ha analitzat imatges de cada secció dels carrils bici i ha calculat quin grau de seguretat hi havia en cada una de les imatges. En aquest sentit, es fa valdre l’estructura ciclista que hi ha en aquestes cinc ciutats, el risc de conflicte entre ciclistes, vianants i vehicles, i per últim el tipus de mobiliari que acompanya la xarxa.

En total, l’informe analitza un total de 84 quilòmetres de xarxa arreu de Barcelona i conclou que la majoria de zones suposen un risc mitjà-baix o mitjà. L’informe va un pas més enllà i destaca la ruta que es pot seguir des de l’àrea metropolitana de Barcelona fins a municipis com Viladecans. També es fa un apunt positiu sobre la xarxa ciclista que disposa Sant Boi de Llobregat. Malgrat tot, l’estudi també veu alguns punts amb un petit risc de coalició amb altres vehicles, sobretot en aquelles vies no segregades físicament.

Imatge del nou carril bici de la travessera de les Corts / Ajuntament de Barcelona

Propostes per incrementar la seguretat

Els impulsors de l’estudi, que compta amb el suport de la Fundació MAPFRE i la Unió Ciclista Internacional (UCI), insisteixen que cal assenyalar els encreuaments més conflictius, senyalitzar-los el màxim que es pugui, il·luminar-los i inserir barreres que separen físicament els carrils bici de les zones de vehicles motoritzats o de vianants. També s’apunta la importància de les campanyes de sensibilització.

També sobre seguretat, l’estudi demana fer ús del casc, el qual pot evitar dos de cada tres lesions greus que es produeixen al cap. Altres recursos tenen a veure amb vestimentes “d’alta visibilitat”, donat que s’ha constatat que dur-les augmenta un 39% la “visualització efectiva inconscient” de la resta d’individus.

Més notícies
Notícia: Tanca el bar Versalles, emblema de Sant Andreu
Comparteix
L'establiment abaixa la persiana ofegat pel lloguer i els deutes, i deixa enrere un llegat que va començar el 1915
Notícia: La Zona Franca es consolida com a taula de salvació de la gavina corsa
Comparteix
El 40% dels exemplars detectats a Catalunya viuen al Port de Barcelona, Tarragona i en teulades de la Zona Franca
Notícia: Sirera frena l’eufòria de Feijóo: “No crec que s’hagi de parlar amb Junts”
Comparteix
El cap del PP a Barcelona creu que la moció de censura sobre Sánchez que avui ha insinuat el líder popular només s'hauria de presentar si hi ha opcions de guanyar-la
Notícia: Investiguen la mort d’una dona que es va precipitar d’un balcó a Horta
Comparteix
Els Mossos han detingut una persona vinculada amb el cas i mantenen diferents línies d'investigació obertes

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Carles BCN a juny 03, 2024 | 21:53
    Carles BCN juny 03, 2024 | 21:53
    Molts carrils bici són completament inútils ja que no els fan servir ni Cristo, sobretot en pujades, però és clar, això els polítics no ho saben..
  2. Icona del comentari de: JordiP a juny 04, 2024 | 10:10
    JordiP juny 04, 2024 | 10:10
    Crec que a això de les víes ciclistes hi ha un detall que fa molts anys que comento i que resta seguretat tant als ciclistes com als automobilistes. Si vols girar cap alguna banda quan circules amb una vía ciclista col·lindant, mai no tens la seguretat de no atrapar un ciclista o patinero en la maniobra. No es veuen prou bé. Els ciclistes venen del darrere i tots els cotxes tenen un angle cec. Algun cop m'han donat un ensurt. Ara bé: si el sentit de circulació dels ciclistes fos en sentit contrari al dles cotxes en comptes de paral·lel, els veuries perfectament com venen i no tindries cap sorpresa. S'eliminaria quasi tota la inseguretat de la maniobra. M'estranya moltíssim que ningú comenti aquesta situació, especialment quan sembla que al nostre estimat Ajuntament compta amb una legió d'especialistes en trànsit i seguretat vial.

Respon a JordiP Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa