Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona debat com recuperar els clients de l’Àrea Metropolitana
  • CA

La comissió d’Economia i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona d’aquesta setmana ha tornat a treure a llum un informe de ‘Barcelona Oberta’ en què s’indica les dificultats dels clients de les ciutats veïnes de l’Àrea Metropolitana per venir a Barcelona i comprar als comerços de la ciutat. Una dada que ha preocupat els partits durant els darrers mesos, tractant-se el comerç d’un sector clau de l’economia de la ciutat.

En aquest sentit, el comerç representa el 12,7 del PIB barceloní. Ara, el consistori s’ha compromès davant la resta de grups municipals a realitzar un informe actualitzat de l’estat de l’economia del visitant de la Regió Metropolitana.

El client de l’àrea metropolitana és clau. Segons l’estudi Importància de l’economia del visitant de la Regió Metropolitana de Barcelona (RMB) per reeconomitzar el centre de Barcelona. Aplicació al cas de Barcelona i Eixos de Barcelona Oberta, prop de 6 de cada 10 veïns de l’Àrea Metropolitana baixen a comprar a la capital cada 2 o 3 mesos, el que significa un 28% de la facturació del comerç. I només 2 de cada 10 ho fan menys d’un cop l’any.

El mateix informe, però, alerta que 3 de cada 4 no confien en el transport públic per venir i per això l’oposició municipal reclama tenir aquestes dades en compte a l’hora d’impulsar reformes a la ciutat.

Diferents visions entre els grups municipals

Tot i que l’última comissió ha aprovat per unanimitat que l’Ajuntament elabori un nou informe al respecte, no tots els grups veuen les dades de la mateixa manera. Des de Junts s’hi fixen més en les traves que podria tenir el cotxe privat amb les noves urbanitzacions. “Un 50,8% de tota aquesta gent que ve la ciutat, ho fan en vehicle privat perquè l’oferta transport públic no és competitiva; i fins a un 58% es plantegen no venir per les congestions de trànsit, l’urbanisme tàctic, les obres, més l’aparició de nou comerç electrònic”, alertava el regidor Joan Rodríguez.

Per la seva banda, ERC demana anar més enllà i no fixar-se només en el cotxe. “El 40% ve en transport públic, és una xifra molt elevada”, explicava Rosa Serinyac aquest dimecres. Així mateix, els republicans remarquen altres punts de l’informe, com l’increment de les compres a les plataformes online i que un gruix important del client metropolità “troba el que necessita a la seva ciutat d’orígen”. En aquest sentit, celebren que altres economies millorin i centren les mirades en l’aposta per la coneguda com a ‘taxa Amazon’.

La resta de partits de l’oposició, per la seva banda, han avalat les dades de l’informe i han insistit a carregar contra l’urbanisme tàctic del consistori. Ciutadans demana una “aposta ferma de la ciutat perquè el client no torbi tants obstacles” i Valents recorda que “els informes del túnel de les Glòries ja predeien una baixada de clients”.

L’Ajuntament defensa una recuperació comercial “excel·lent”

El Govern municipal, que ha acceptat de bon gran la proposta i estudiarà com millorar l’atracció d’aquest client tan rellevant pel comerç barceloní, treu pit de la recuperació econòmica del sector. Segons la tinenta Laia Bonet, aquesta “és excel·lent”. “La despesa de consum a Barcelona durant el 2022 és 20,2 punts superior a la de 2019”, ha especificat davant la resta de grups. Alhora, afirma que “Barcelona és la ciutat europea que més cuida el comerç” i recorda que el Parlament Europeu ha donat llum verda a la capitalitat europea del comerç de proximitat, una iniciativa “que s’ha impulsat des de Barcelona”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Angelblau a gener 22, 2023 | 17:08
    Angelblau gener 22, 2023 | 17:08
    FORA Colau

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa