El director de la Direcció General de Trànsit (DGT), Pere Navarro, demana una reflexió conjunta sobre el paper que juga la moto en la mobilitat dels ciutadans. “Els autobusos tenen el carril bus, les bicicletes, el carril bici, els vianants, la vorera i els cotxes un o dos carrils per a ells; tot plegat provoca que les motos hagin de lluitar pel seu espai”, ha dit Navarro aquest setmana en declaracions a diferents mitjans. Aquest fet, segons el directiu de la DGT, genera “les típiques imatges de les quals tothom es queixa” i provoca que “es parli malament de la moto”. Malgrat tot, assegura que aquestes situacions passen perquè aquestes vehicles “busquen el seu espai”.
Per tot plegat, Navarro considera que cal “una reflexió sobre una possible redistribució de l’espai viari”. La mobilitat dins la ciutat està canviant i, segons la DGT, que cal adaptar-la a les noves circumstàncies. En aquest nou context, “la moto té un paper protagonista molt especial”, ha indicat Navarro.
Motos circulant pel carril bici?
Amb aquestes declaracions, la DGT obre la porta a estudiar un nou carril exclusiu per a la moto. D’altra banda, però, descarta l’opció que aquests vehicles circulin pel carril bus. Navarro considera que això seria possible en ciutats menys denses, però que a Barcelona, la ciutat amb més motos de l’Estat, és molt complicat.
Nou acord de col·laboració entre Ajuntament i DGT
Justament aquesta setmana el consistori i la DGT han signat un acord per prevenir la sinistralitat de les motocicletes i els ciclomotors. Gairebé 9 de cada 10 ferits en accidents de trànsit a Barcelona anaven, segons apunten les dades municipals, en un vehicle de dues rodes.
L’acord inclou el compromís d’augmentar el coneixement sobre la manera en què es mouen els motoristes, fomentarà projectes que permetin incidir sobre els riscos viaris i ampliar el treball conjunt entre administracions, societat civil i empreses.