Aquest diumenge alguns han aprofitat per fer servir el carril bici en obres de la Gran Via de les Corts Catalanes com a pàrquing improvisat. En moments de la jornada s’han comptabilitzat fins a una desena de cotxes estacionats en aquesta zona de l’Eixample, a tocar amb el carrer de Sicília. Fins i tot alguns han fet servir aquest aparcament autodeclarat, inicialment pensat com a via de circulació per als ciclistes, com a punt de càrrega i descàrrega.
L’Ajuntament de Barcelona no sap dir si aquests conductors han sigut identificats. Tampoc sap explicar si la Guàrdia Urbana els ha sancionat. L’únic que s’atreveixen a pronunciar és que “la lògica diu que no es pot fer” i deixen la qüestió per dilluns vinent, quan comenci la setmana.
En aquests moments s'estan fent les obres per baixar el carril bici de la vorera a la calçada. "La vorera no és l’espai desitjable per a les bicicletes, sinó per als vianants", admet el consistori. L'Ajuntament preveu construir 32,6 quilòmetres de carrils bici i millorar 11,7 quilòmetres dels carrils existents. La fita és construir dos carrils bici segregats unidireccionals per bicicletes, situats a la calçada lateral.
Les de la Gran Via no són les úniques obres que s'estan fent. També n'hi ha a la Travessera de Gràcia i fins al carrer València. A hores d'ara, s'han finalitzat les que arribaven fins al carrer Provença, el que suposen cinc illes d’edificis. D'aquesta manera, queden per cobrir dues illes més de blocs de pisos.
La bici a poc a poc guanya terreny i pes a la ciutat. Terreny, perquè cada cop són més els barcelonins i barcelonines que les fan servir -hi ha 126.545 abonats al Bicing, segons l’Ajuntament-. Pes, perquè cada cop són més els quilòmetres dedicats a aquest tipus de mobilitat –236, segons les últimes xifres del consistori, un 48% més que fa 10 anys-.