El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha afirmat aquest dimecres que un peatge d’entrada a Barcelona per reduir els nivells de contaminació “no és una mala mesura” que ja han implementat altres àrees metropolitanes europees però que, en tot cas, s’hauria de “complementar” amb altres estratègies, com és la zona de baixes emissions, que es posarà en funcionament a partir del gener de l’any que ve amb la prohibició d’entrar a Barcelona als cotxes més contaminants, o accions per millorar el transport públic, com més carrils bus.
“Serà a partir de l’avaluació d’aquestes mesures que haurem d’estudiar-ne de complementàries. No estem en un entorn estàtic, sinó dinàmic i variat”, ha resolt Calvet preguntat per aquesta qüestió, després que la setmana passada l’alcaldessa Ada Colau reiterés que no descartaven un peatge urbà si, un cop analitzats els efectes de la zona de baixes emissions, calgués impulsar altres iniciatives.
[r:1]
La conveniència d’aplicar un peatge de congestió s’ha posat sobre la taula en diverses ocasions en els darrers anys. En la segona Cimera per a la millora de la Qualitat de l’Aire a la conurbació de Barcelona, que va tenir lloc el març, la Generalitat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Ajuntament de Barcelona van obrir la porta a aquesta mesura. Per a la Generalitat, aquest eventual peatge hauria de ser compatible amb el model global plantejat per a tot Catalunya, el de la vinyeta, que un grup de treball està definint, segons va assenyalar Calvet en aquella ocasió.
El titular de Territori i Sostenibilitat s’ha tornat a referir al peatge urbà aquest dimecres en una atenció als mitjans de comunicació sobre la possible denúncia d’Espanya per part de la Comissió Europea per la contaminació.