Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Cabify disposarà de 250 llicències urbanes fins al 2038, una xifra “insuficient”

Cabify confia que podrà disposar de 250 llicències de taxis a Barcelona fins a l’any 2038. Ho ha dit el director de la companyia a Espanya, Alberto González, aquest dijous en una trobada amb periodistes a la capital catalana. De totes maneres, González ha remarcat que és del tot “insuficient”. La Generalitat està ultimant la llei del taxi, que suposarà la desaparició progressiva dels VTC. Amb 250 vehicles, Cabify assegura que no podrien fer res a Barcelona, ja que els estarien igualant a ciutats que tenen 150.000 o 200.000 habitants.

Cabify obre la porta a la vida judicial

Cabify, que suma 15 anys d’història, confia en les esmenes parlamentàries abans de recórrer als tribunals, un pas que Cabify farà per intentar paralitzar la normativa del Govern. Per a l’empresa hi ha una “gran oportunitat” per aportar-hi “certes modificacions” i resoldre el conflicte entre els taxis i els VTC de forma “coherent”. La companyia té ara mateix un miler de conductors a Barcelona i n’hi ha uns 4.000 entre tot el sector.

Un VTC de Cabify / Europa Press
Imatge d’arxiu d’un VTC de Cabify a Barcelona / Europa Press

La desaparició de 4.000 VTC

A parer de González, “no pot ser una solució per a la ciutadania i la mobilitat catalana el fet que desapareguin 4.000 llicències de VTC del mercat, ja que la normativa de la Generalitat deixa desemparat al sector i a la ciutadania”. No obstant això, el director de Cabify a Espanya comparteix alguns punts de la llei, com les flotes sostenibles o l’exigència d’un nivell bàsic de català.

Uns 4.000 llocs de feina en risc

Per a Cabify, la nova llei del taxi posa en risc 4.000 llocs de feina directes. “Ens comprometem amb tots, però sobretot hem de salvaguardar a aquells que tenen una ocupació directa a través de la nostra flota”, ha valorat Fernández.

La nova llei del taxi compta amb el suport del PSC, Junts, ERC, Comuns i la CUP al Parlament de Catalunya. El 25 de setembre, el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, va voler reconèixer la “valentia” de la cambra catalana per tirar endavant amb el reglament i “posar ordre” en un sector que pretén amb aquest moviment posar punt final a l’activitat de les VTC. En aquella compareixença, Álvarez va carregar contra PP i Vox per haver-se erigit en els enemics del taxi.

El 15 d’octubre, els taxistes han convocat una nova marxa lenta per reclamar a les policies locals de l’Àrea Metropolitana de Barcelona que facin complir el decret de la Generalitat sobre els Vehicles de Transport amb Conductor (VTC). La caravana de taxis recorrerà diverses localitats del Baix Llobregat. Té previst sortir del centre comercial Splau de Cornellà de Llobregat i travessar tots els municipis fins a Castelldefels, des d’on giraran cua i aniran cap al Prat de Llobregat per envoltar la ciutat amb “un gran cadenat de taxis”.

Més notícies
Notícia: Nova ofensiva judicial del taxi contra Uber, Cabify i Freenow
Comparteix
Demanen sancions que poden arribar fins als deu milions d'euros

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa