Els busos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) es renoven per dins per oferir un millor servei. Així, a partir d’ara els usuaris veuran diferents informacions relatives al servei en diferents pantalles de 29 polsades, que estaran repartides pel bus. Un fet que, segons la tinenta d’alcaldia Laia Boneta, millorarà millora “l’experiència del client, amb una major qualitat del servei pel que fa a informació i accessibilitat”.
Fins ara ja hi ha 10 autobusos amb aquestes noves pantalles i l’objectiu és que al llarg dels propers mesos s’acabin de posar les altres 1.600 que s’han adquirit. L’Ajuntament considera que la nova tecnologia LED modernitza els canals d’informació dels busos, que també incorpora informació sobre “el temps de pas a les àrees d’intercanvi i de les alteracions tant planificades com imprevistes”.

Nou sistema de videovigilància
El projecte va més enllà de les pantalles i incorpora un nou sistema de videovigilància dins del bus. Segons informa el consistori, aquest ha costat uns 10 milions d’euros i s’ha finançat gràcies als fons Next Generation de la Unió Europea.
Un dels transports millors valorats
El nou sistema d’informació intentarà mantenir el bus com un dels transports millors valorats pels usuaris. El 2022, els passatgers l’han puntuat amb una nota superior al 8 sobre 10. En aquest cas, es manté la tendència a l’alça instaurada des de 2014 (amb l’excepció de 2019, quan no es va fer l’estudi), quan la puntuació era de 7,5. Pel que fa al Metro, les xifres no són tan bones, malgrat que també s’arriba al notable. En aquest cas, però, la nota és la més alta des de 2010.
El consistori millora algun dels punts de millora que té la xarxa d’autobusos. Malgrat tot, encara queden qüestions per resoldre, com ara l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda. Aquest col·lectiu ha repetit en reiterades ocasions les pedres al camí que troben quan viatgen en bus i han lamentat l’actitud d’alguns conductors i passatgers.
