Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona tindrà una segona línia de bus exprés de TMB, la X2

Barcelona tindrà una segona línia de bus exprés. Després de l’estrena ara fa tres anys -el 20 de setembre del 2021- de la X1, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ja té quasi a punt una segona ruta, la X2, han confirmat al TOT Barcelona diferents fonts de l’empresa metropolitana de transport. La X2 farà el recorregut entre la plaça d’Espanya de la capital catalana i el municipi de El Prat del Llobregat. Des del servei de premsa de TMB, havien informat recentment que la intenció de la companyia era posar en funcionament altres línies exprés, i en uns dies presentarà la X2. El secretari general de la Confederació General de Treballadors (CGT) de bus a TMB, Jordi Ballesté, diu que a ells l’empresa els va dir aquest estiu que la X2 faria un recorregut semblant a la línia 165 i un tram més d’una altra línia. L’estrena serà imminent.

La 165, una línia amb incidències

De fet, la X2 substituirà a una línia que ja existeix, la 165, que fa un recorregut similar, entre la plaça d’Espanya i l’avinguda del Remolar-Ronda Sud de El Prat. Segons ha pogut saber el TOT de diferents fonts de TMB alienes al servei de premsa, la 165 és una línia amb incidències. Fonts del sindicat de seguretat ADN parlen de llançament de pedres als busos i la solució que es podria estar valorant és que la X2 tingui un recorregut més curt que la 165 per intentar reduir aquestes incidències, tot i que aquest fet no ha estat confirmat pel servei de premsa de TMB. Des de la CGT també han reconegut que s’han produït aquests llançaments de pedres i altres “bretolades” en la línia 165.

Un bus de la línia X1 davant la Universitat de Barcelona | TMB
Un bus de la línia X1 davant de la Universitat de Barcelona | TMB

La línia exprés X1 es caracteritza per fer menys parades que una línia tradicional, la qual cosa permet que la seva velocitat comercial sigui superior a la de la resta de línies i que el temps entre un punt i un altre s’escurci. La X1, per exemple, fa el recorregut entre Glòries i la plaça de Francesc Macià pel centre de la ciutat, amb només sis parades entre l’origen i el final. Fonts del servei de premsa de TMB han dit al TOT que és una línia ràpida i totalment sostenible, ja que tots els busos són d’hidrogen.

Des de la CGT, Ballesté explica que aquests busos poden tenir les parades distanciades entre mig quilòmetre o un quilòmetre, a diferència de les línies convencionals, que moltes vegades les parades són cada 200 metres. A la Gran Via, afegeix, per incrementar la velocitat comercial de la X1 hi ha trams amb dos carrils busos, perquè els vehicles de la X1 puguin avançar a la resta de busos.

Un 46% més de passatge de gener a abril

El 2022, el primer any sencer de la línia X1 en funcionament, va registrar més de 750.000 validacions. El 2023, en van ser més de 920.000. I de gener a abril d’aquest any, el nombre de viatgers ha estat de quasi 440.000, la qual cosa suposa un augment del 46% respecte a les mateixes dates del 2023. Segons el servei de premsa de TMB, la valoració d’aquesta línia és molt positiva, ja que dona un servei molt eficient als usuaris, connectant de forma ràpida punts claus de la ciutat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Anònim a setembre 14, 2024 | 18:45
    Anònim setembre 14, 2024 | 18:45
    Podrien fer-la arribar a la T1 i T2 del Aeroport, només per a ciutadans de Barcelona i rodalies

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa