Barcelona redueix un 11% el trànsit en el primer dia de restriccions per contaminació

L'Ajuntament de Barcelona compara les dades d'aquest matí amb la presència de cotxes del 23 de desembre

El primer dia de restriccions per la Zona de Baixes Emissions (ZBE) ha suposat una disminució d’un 11% en el trànsit a l’interior de Barcelona. Ho ha celebrat el regidor d’Emergència Climàtica, Eloi Badia, que alhora ha demanat “prudència” a l’hora de valorar les dades de què disposa l’Ajuntament de Barcelona. La xifra s’ha obtingut comparant el trànsit d’aquest matí amb el del 23 de desembre de 2019.

El dia ha estat l’escollit pels tècnics del consistori, que han valorat la proximitat de festius en tots dos dies per decidir que eren dates comparables. Preguntat sobre per quin motiu no s’ha fet la comparativa amb el 2 de gener de l’any passat, ha justificat que la mobilitat a Barcelona “ha canviat molt”, sobretot per la implantació de la nova xarxa de bus i l’augment de la circulació de bicis. 

[r:1]

Malgrat tot, ha destacat que el trànsit als accessos de la capital catalana ha caigut un 15% i el de les rondes de Dalt i Litoral ha estat un 12% inferior. 

Abans de comentar les xifres de què disposa l’Ajuntament, Badia ha avisat que s’haurà d’esperar per tal de fer un balanç complet de la primera fase de la ZBE. “És la mesura més important que hem posat en marxa en les últimes dècades”, ha reivindicat. 

Més de 4.000 persones al registre de cotxes contaminants

Altres dades que ha compartit el regidor han estat les 4.286 persones que estan inscrites al registre metropolità de vehicles estrangers i d’altres vehicles autoritzats, on han d’estar els cotxes i motos que volen gaudir dels permisos que els permetran, com a molt, accedir 10 dies a la ZBE tot i ser contaminants. Sobre els vehicles estrangers ha parlat també Badia, i ha expressat que les ambaixades i consulats informaran els ciutadans dels seus països perquè estiguin al cas que a Barcelona existeixen limitacions per a cotxes contaminants. També ha confiat que els avisos situats a les vies d’accés a la capital catalana serveixin perquè els estrangers que circulin amb vehicles contaminants s’assabentin que s’han de registrar abans d’entrar a la ciutat.

Pel que fa a les consultes d’usuaris que volen saber si el seu vehicle té permès l’accés a Barcelona, ha dit que 11.000 ho fan cada setmana. A més, ha posat de relleu que gairebé 6.000 persones han decidit desballestar el seu vehicle contaminant a canvi d’obtenir una T-verda que els permet transport públic gratuït durant tres anys. 

Quant als vehicles històrics, Badia ha dit que la DGT ha d’elaborar un catàleg patrimonial per tal de facilitar la distinció entre els antics i els que tenen valor històric. Ho ha fet després que el Moto Club Impala, format per amants de la Montesa Impala, interpel·lés el regidor en conversa amb el TOT Barcelona. Badia ha comentat en una entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio que no hi ha forma de diferenciar els vehicles històrics dels antics, cosa que ha provocat una resposta del Moto Club Impala.

[r:2]

El vicepresident de l’associació, Pep Itchart, ha contestat que la DGT té un registre i una matriculació especial pels vehicles històrics, i ha vinculat l’argument del regidor de “mentida o desconeixement”. 

Més informació

Comentaris

    Manel 02/01/2020 11:12 pm
    Pont de Reis...Nens sense escola..... Sr.Badia....tot un exit!!! Un 11% menys....

Nou comentari