Barcelona multiplicarà per sis els punts de càrrega de vehicles elèctrics

L'Ajuntament dissenya passar de 113 àrees de subministrament a 660, sobretot en aparcaments

L’Ajuntament de Barcelona ha donat llum verda a la implantació de fins a 550 noves instal·lacions de subministrament elèctric per a vehicles. La regulació queda pendent d’aprovació i, per ara, es desconeix quan la ciutat es dotarà dels punts de recàrrega que el consistori planifica i que comportaran multiplicar per sis els que ara presten servei.

La tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, ​​Janet Sanz, ha remarcat que Barcelona serà “la primera ciutat de l’Estat” en activar i ordenar la implantació de les electronileres i passar a tenir 660 en funcionament. “Estem preparant Barcelona per fer possible la circulació amb normalitat d’aquests vehicles elèctrics”, ha afegit Sanz.

L’Ajuntament ha iniciat la tramitació del document que recull el projecte, que se sotmetrà a aprovació definitiva al ple. Defineix tres tipus d’instal·lacions de càrrega i subministrament de bateries elèctriques: les electrolineres, les estacions de recàrrega o d’intercanvi de bateries en aparcaments públics o de rotació i els espais d’intercanvi de bateries. La ubicació d’aquesta activitat es potenciarà en els aparcaments d’accés públic i de rotació, que són espais ja existents, distribuïts pel territori i amb les “condicions adequades”, així com a l’entorn de les rondes i als polígons industrials.

Gràcia, Horta-Guinardó i Sant Martí

La ciutat disposa ara de 113 emplaçaments que concentren 896 punts de càrrega elèctrica, el 80,6% dels quals s’ubiquen en aparcaments públics i la resta en la via pública. D’aquests, 460 dels punts són exclusius per a motos; 372 són estacions obertes a tota mena de vehicles elèctrics; altres 50 són punts de càrrega semiràpida i ràpida; 10 exclusius per a taxis i quatre per a vehicles destinats a la distribució urbana.

De les més de 550 potencials instal·lacions, 491 estaran en aparcaments. Alhora, 51 seran gasolineres convertides en electrolineres i se sumaran les ubicades en rondes, àmbits industrials i àrees específiques de Gràcia, Horta-Guinardó i Sant Martí.

Canvi de sentit a Gran de Sant Andreu

Per altra banda, l’Ajuntament ha informat que el carrer Gran de Sant Andreu canviarà el sentit de la circulació en el tram entre els carrers de Malalts i Joan Torras per reduir el trànsit a les vies properes. A partir del 19 de juny, s’implantarà senyalització específica i s’eliminaran alguns obstacles del carrer de Servet.

Es col·locaran senyals de prohibició del pas de vehicles de mercaderies i de restricció d’accés per a vehicles autoritzats, i també es canviarà el sentit del carrer de Santa Marta. Dos anys després de “pacificar” el carrer Gran de Sant Andreu, el consistori ha detectat que hi ha vies que han incrementat el trànsit de vehicles, causant molèsties als habitants de la zona

Més informació

Nou comentari