Un laboratori de proves europeu sobre mobilitat urbana sostenible. Aquesta és la iniciativa que han acordat impulsar a la capital catalana el consistori de la mà de la Direcció General de Trànsit (DGT) i de Fira de Barcelona. El projecte comptarà amb la participació d’EIT Urban Mobility, un organisme que depèn de la Unió Europea, i tindrà l’objectiu de desenvolupar propostes innovadores en l’àmbit de la mobilitat urbana intel·ligent i sostenible oferint a les empreses interessades els recursos necessaris.

La iniciativa -que vol contribuir diversificar l’economia de la ciutat i consolidar Barcelona com la capital de la innovació en mobilitat del sud d’Europa- posarà a disposició de les companyies que s’avinguin a participar determinats àmbits de l’espai públic barceloní que podran ser utilitzats com a banc de proves per assajar els seus projectes en entorns reals. Les empreses també podran accedir a un espai per desenvolupar projectes d’innovació dins l’àmbit de la Fira de Barcelona, on també se’ls oferirà serveis d’assessorament i eines tecnològiques, com sensors, sistemes o bases de dades.

Diversos projectes en marxa

Entre els primers projectes d’innovació sobre els quals es treballarà destaca un projecte impulsat en col·laboració amb les companyies SEAT i ETRA, que consisteix a impulsar una tecnologia que permetrà connectar automòbils amb semàfors i amb el centre de control de trànsit. A través d’aquesta aplicació, el semàfor envia un senyal al núvol de la DGT on es ressenya la informació sobre el seu estat actual i en quin moment canviarà de fase, i el vehicle rep aquesta informació, la integra i avisa el conductor perquè pugui començar a frenar abans d’arribar al semàfor.

Una altra de les iniciatives sobre la taula consisteix en la instal·lació de dispositius de visió artificial per provar de preveure els sinistres causats per l’error humà. Aquest sistema alerta els conductors de situacions de perill potencial. També emeten informació que permet identificar els punts de risc a la ciutat per millorar la seva infraestructura viària i recollir dades per avançar en la investigació i desenvolupament del vehicle autònom.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a juny 27, 2022 | 18:26
    Ricard juny 27, 2022 | 18:26
    Fa segles que som un laboratori de tot. I n'estem tips. Volem el cap i casal com a una ciutat que funciona sense sotracs. I no passa. I n'estem tips. Menys castellana i més catalana la volem, condició necessària per evitar la decadència actual.
  2. Icona del comentari de: FRANK a juny 28, 2022 | 12:47
    FRANK juny 28, 2022 | 12:47
    SEREM CONILLETS D´INDIES sense demanar-nos permís.
  3. Icona del comentari de: Antoni a juny 28, 2022 | 17:22
    Antoni juny 28, 2022 | 17:22
    Molta mobilitat , molta pacificación dels carrera, molta bicicleta I patinet I molt viure en un mon paralel a la realitat de la feina , de les preses , de les obligacions, de les conciliacions familio/laborals. De veritat prou d intentar canviar les coses fent servir a la poblacio de municio pels seus interesos. Parlan del soll dels coches I motos privats quan la principal molestia la provoquen els vehicles municipals. Menuda enganyifa I presa de pel per martenir el seu "cortijo ". Quanta política, quanta frase feta I buida . Aixo si ens diuen que em d aprendre a conviure a les rates, xinxes, xorisos, en una ciutat bruta, insegura, enfocada a un turisme que al ciutada de carrer no li aporta cap benefici tret de un efecte crida per la delincuencia internacional. SEGUIRE PAGAN I PATIN PERO NO M ENGANYAU SE EL QUE SOU

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa