Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona ampliarà els carrils bici fins als 270 quilòmetres abans de l’estiu

El Camp de l’Arpa del Clot s’ha convertit, en les darreres setmanes, en un clar exemple que Barcelona és una ciutat ciclista: l’Ajuntament ha apostat, especialment durant els dos mandats d’Ada Colau, per l’ampliació de la xarxa ciclista. En aquest barri del districte de Sant Martí, hi havia pocs carrils i ara mateix, en poques cruïlles, en convergeixen als carrers de la Independència, Fresser, Còrsega i el passeig de Maragall. Actualment, la ciutat compta amb 257 quilòmetres de carrils bici i la idea és arribar abans del pròxim estiu als 270, diu el consistori. Durant, el 2024, la xarxa s’ampliarà amb carrils que ja s’estan executant i amb nous projectes.

Segons les dades facilitades per l’Ajuntament al TOT Barcelona, es preveuen construir nous trams de carrils bici als carrers d’Escòcia (entre Arnau d’Oms i la Meridiana), Badajoz (entre la Meridiana i el passeig Marítim, que connectarà amb el ja existent d’Independència), Joan de Borbó (entre Ginebra i Escar), travessera de les Corts (entre Numància i Joan Güell), front litoral (entre Arquitecte Sert i Llacuna) i Montjuïc (entre les avingudes de Miramar, de l’Estadi i Francesc Ferrer i Guàrdia). Aquests carrils es troben en diferents fases de tramitació i s’haurien d’executar en els mesos vinents, però el consistori prefereix no posar dates concretes per si es produeix algun endarreriment. 

Més de 134.000 euros per al carril bici de Via Augusta

De fet, la proposta d’inversions prevista pel 2024,pendent d’aprovar-se amb la resta de pressupostos si el govern és capaç de tancar un acord amb els grups municipals, només cita partides econòmiques pels carrils bici de Joan de Borbó (144.003,07 euros, reurbanització), travessera de les Corts (64.758,82 euros, adequació) i Via Augusta (134.137,85 euros, reurbanització). Fonts municipals recorden que el carril bici de Via Augusta està acabat i que el govern ha encarregat un informe per veure l’afectació que la infraestructura té en la mobilitat i no serà fins a finals d’any que es tindran els resultats i es prendrà una decisió sobre el carril. Els més de 134.000 euros són per la liquidació del contracte. 

Dues bicis circulen pel centre de Barcelona / Jordi Play
Dues bicis circulen pel centre de Barcelona / Jordi Play

Les inversions del pròxim any preveuen també partides pels trams de carrils bici que ja es construeixen a Via Laietana (13,6 milions pel conjunt de la reforma), Meridiana (3,5 milions per la reurbanització del carrer) i Diagonal (5,2 milions per la construcció de la connexió del tramvia i la urbanització des de Glòries fins a Girona). Des de l’Ajuntament diuen que el carril bici que es construeix amb el tramvia s’inaugurarà quan s’acabin les obres de la xarxa tramviària, cap a la primavera. Ara està obert, però funciona com un carril d’espai en obres.

Altres carrils que s’estan fent són a la mateixa Diagonal, però a la part alta (entre Gregorio Marañon i el parc de Cervantes), al carrer de Mallorca (entre Comte de Borrell i Tarragona i entre Sicília i Comte d’Urgell); Pi i Margall, una via que s’està pacificant i que inclou carril bici; Gran Via (des de mossèn Amadeu Oller fins a la plaça Cerdà), i Santa Fe de Nou Mèxic (entre Doctor Fleming i Ganduxer), al districte de Sarrià-Sant Gervasi. Les obres d’aquest darrer carril bici han començat fa pocs dies, confirmen fonts municipals.

Es prova un nou paviment drenant per carrils bici


A més, al llarg del mes d’octubre, l’Ajuntament ha informat de l’aprovació definitiva del carril bici del passeig de Joan de Borbó, que es començarà a construir al mes de gener amb la idea que les obres durin cinc mesos, i ha anunciat l’obertura dels carrils bici del carrer Ramon Trias Fargas, al districte de Sant Martí; Gran Via, entre els carrers de Mir Geribert i mossèn Amadeu Oller; Còrsega, entre Castillejos i Freser, i del primer tram de la infraestructura ciclista de Via Laietana. Paral·lelament, s’està provant un nou paviment drenant al carril bici del carrer de Jordi Girona “per avaluar si pot contribuir a reduir el risc d’inundacions i, alhora, estudiar la millora en la seguretat viària dels ciclistes durant episodis de pluja”, diu el consistori.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: FRAN BCN a novembre 12, 2023 | 21:22
    FRAN BCN novembre 12, 2023 | 21:22
    Sr Collboni, aturi sisplau.tanta frikada, calen tants carrils per tants pocs usuaris??

Respon a FRAN BCN Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa