Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’ATM allarga la prohibició de pujar patinets elèctrics al transport públic

L’Autoritat de Transports Metropolitans (ATM) ha decidit prorrogar durant tres mesos més, fins al 31 d’octubre, la prohibició de pujar patinets elèctrics al transport públic. L’ens es dona aquest marge extra per avaluar amb cura la situació i descobrir si aquests vehicles comporten algun tipus de risc per al transport públic. L’ATM ja va vetar la seva presència de forma temporal l’1 de febrer després que tres persones resultessin ferides lleus en incendiar-se un patinet elèctric a l’interior d’un vagó de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a l’altura de Sant Boi de Llobregat.

Malgrat el que el veto inicial acabava a finals d’agost, l’organisme encara no ha tret conclusions clares i consultarà més veus d’aquí a la tardor abans de prendre una decisió de forma definitiva. Segons informa l’ATM, la normativa sobre els patinets explorarà els “aspectes essencials” de la salut pública sense perdre de vista l’objectiu de vetllar pel foment d’aquest transport i la inclusió dels vehicles de mobilitat personal a la xarxa de transports. Per prendre la decisió, l’organisme està consultant la visió dels Bombers i l’opinió d’experts en seguretat industrial.

Usuaris de bici i patinet al centre de Barcelona / Jordi Play
Els patinets cada cop guanyen més adeptes a Barcelona | Jordi Play

Un problema global

Tècnics de l’ATM van avançar, durant la cimera mundial de transport públic celebrada a Barcelona a inicis de juny, algunes de les propostes en les quals treballen de cara al 2024. Demanen que les bateries siguin més segures i que s’estudiï la possibilitat de crear una normativa a escala europea. Entrant al detall de les possibles propostes, els experts van explicar durant el congrés que es podria prohibir als usuaris de patinets que el carreguin durant el trajecte i que està sobre la taula la possibilitat que aquests vehicles tinguin un espai reservat que compleixi amb un seguit de condicions.

L’ATM ha recalcat en els darrers mesos que no es tracta d’un problema menor. De fet, han posat d’exemple l’incendi en el tren a Sant Boi per explicar que si hagués succeït en un túnel hauria tingut conseqüències “més greus”. En la recent cimera sobre transport públic també s’ha pogut comprovar que la problemàtica dels patinets va més enllà de Catalunya. Ciutats importants com Londres també han prohibit recentment aquests vehicles al seu transport.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Anònim a juny 28, 2023 | 18:22
    Anònim juny 28, 2023 | 18:22
    Es que en Cataluña todo está " prohibit ". No podéis vivir sin la palabra esa.
  2. Icona del comentari de: Xavi a juny 28, 2023 | 21:18
    Xavi juny 28, 2023 | 21:18
    Menys patinets al tren=més cotxes a la carretera

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa