L’Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dimarts el balanç de la sinistralitat a la ciutat, on s’ha advertit que l’any 2021 han mort 12 persones a les vies de la capital. A més, en aquest informe s’explica quins són els carrers amb major accidentalitat.

La Guàrdia Urbana estudia la coincidència de lloc dels sinistres de trànsit per tal d’analitzar les seves causes i proposar millores per reduir la sinistralitat, indiquen des del consistori. Els criteris per determinar el nivell de risc són:

  • Punts amb 10 o més sinistres amb lesionats.
  • Situats a una distància de 15 metres entre ells.
  • Durant un interval de 12 mesos.

D’aquesta forma, 314 sinistres han portat a detectar 25 zones de risc viari a la capital. Suposen “més del 4,49% del total anual de sinistres de trànsit amb lesionats a Barcelona”, diu l’Ajuntament.

El carrer Aragó i la Gran Via acaparen diverses posicions del rànquing dels punts negres més perillosos:

  1. Carrer d’Aragó amb carrer Sicília: 23 accidents.
  2. Carrer d’Aragó amb carrer Muntaner: 20 accidents.
  3. Plaça de la Reina Maria Cristina: 17 accidents.
  4. Carrer d’Aragó amb carrer Balmes: 16 accidents.
  5. Carrer d’Aragó amb carrer Pau Claris: 14 accidents.
  6. Carrer d’Aragó amb carrer Casanova: 13 accidents.
  7. Gran Via de les Corts Catalanes 186: 13 accidents.
  8. Gran Via de les Corts Catalanes amb carrer de Marina: 13 accidents.
  9. Gran Via de les Corts Catalanes amb carrer de Lepant: 12 accidents.
  10. Carrer Balmes amb carrer València: 12 accidents.
  11. Gran Via de les Corts Catalanes 333: 11 accidents.
  12. Gran Via de les Corts Catalanes 181: 10 accidents.
  13. Gran Via de les Corts Catalanes 353: 10 accidents.

El nombre de ferits en accidents de trànsit són 7.000 l’any 2021, 1.285 més que l’any 2020 i 2.251 menys que el 2019, any previ a la pandèmia i marcador de referència on s’emmirallen totes les estadístiques. Les xifres de 2020 estan completament alterades pel confinament en esclatar la pandèmia de la Covid-19, que va comportar una restricció sense precedents recents: cal remuntar-se a la Segona Guerra Mundial per trobar una afectació tan severa de la mobilitat individual i, òbviament, del trànsit rodat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Tina a febrer 23, 2022 | 09:18
    Tina febrer 23, 2022 | 09:18
    Normal k la majoria d'accidents es concentrin a l'eixample degut al gran volum de tránsit k soportan ara aquest carrers k han convertit en autopistes urbanes....sobretot el carrer Rosselló i Valencia!!!!
    • Icona del comentari de: Manuel lopez a febrer 23, 2022 | 10:44
      Manuel lopez febrer 23, 2022 | 10:44
      Claro donde más coches más accidentes, vaya tontería, a saber lo que han cobrado para hacer estas estadísticas no se .
  2. Icona del comentari de: Josep Montaner Alonso a febrer 23, 2022 | 11:23
    Josep Montaner Alonso febrer 23, 2022 | 11:23
    Tambe tenim puntos perillosos a Sants/Badal i no surt, que raro. Per cert a Sants/Badal no tenim zonas verdas i poca espais per els críos, faltan para i no de piedra i altres coses que el Districte de Sants u SAP ja fa anys.
  3. Icona del comentari de: Jani a febrer 25, 2022 | 09:11
    Jani febrer 25, 2022 | 09:11
    Al carrer Aragó amb Sicília abans hi havia una senyal blava que obligava a anar recte fins el carrer Roger de flor, la van treure en fer-hi obres i no s'ha tornar a ficar, per això els automòvils giren des de qualsevol carril i ja tenim l'accident. Seria qüestió de tornar-la a ficar o tant simple com pintar una fletxa de fir en l'últim carril, es podrien evitar molts accidents a les persones.

Nou comentari

Comparteix