L’Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dimarts el balanç de la sinistralitat a la ciutat, on s’ha advertit que l’any 2021 han mort 12 persones a les vies de la capital. A més, en aquest informe s’explica quins són els carrers amb major accidentalitat.
La Guàrdia Urbana estudia la coincidència de lloc dels sinistres de trànsit per tal d’analitzar les seves causes i proposar millores per reduir la sinistralitat, indiquen des del consistori. Els criteris per determinar el nivell de risc són:
- Punts amb 10 o més sinistres amb lesionats.
- Situats a una distància de 15 metres entre ells.
- Durant un interval de 12 mesos.
D’aquesta forma, 314 sinistres han portat a detectar 25 zones de risc viari a la capital. Suposen “més del 4,49% del total anual de sinistres de trànsit amb lesionats a Barcelona”, diu l’Ajuntament.
El carrer Aragó i la Gran Via acaparen diverses posicions del rànquing dels punts negres més perillosos:
- Carrer d’Aragó amb carrer Sicília: 23 accidents.
- Carrer d’Aragó amb carrer Muntaner: 20 accidents.
- Plaça de la Reina Maria Cristina: 17 accidents.
- Carrer d’Aragó amb carrer Balmes: 16 accidents.
- Carrer d’Aragó amb carrer Pau Claris: 14 accidents.
- Carrer d’Aragó amb carrer Casanova: 13 accidents.
- Gran Via de les Corts Catalanes 186: 13 accidents.
- Gran Via de les Corts Catalanes amb carrer de Marina: 13 accidents.
- Gran Via de les Corts Catalanes amb carrer de Lepant: 12 accidents.
- Carrer Balmes amb carrer València: 12 accidents.
- Gran Via de les Corts Catalanes 333: 11 accidents.
- Gran Via de les Corts Catalanes 181: 10 accidents.
- Gran Via de les Corts Catalanes 353: 10 accidents.
El nombre de ferits en accidents de trànsit són 7.000 l’any 2021, 1.285 més que l’any 2020 i 2.251 menys que el 2019, any previ a la pandèmia i marcador de referència on s’emmirallen totes les estadístiques. Les xifres de 2020 estan completament alterades pel confinament en esclatar la pandèmia de la Covid-19, que va comportar una restricció sense precedents recents: cal remuntar-se a la Segona Guerra Mundial per trobar una afectació tan severa de la mobilitat individual i, òbviament, del trànsit rodat.