L’Ajuntament de Barcelona tallarà el pont del carrer de Santander el pròxim 2 de juliol per obres de millora i adequació. El projecte pretén apropar els barris de la Verneda, la Pau i el Bon Pastor i fer-lo més accessible per a vianants i bicicletes. El pont actual només és accessible per a cotxes i la passarel·la instal·lada als costats no està habilitada a persones per a mobilitat reduïda. Tot i que en un primer moment la remodelació del pont estava prevista iniciar-la al setembre, l’Ajuntament avança les obres i començarà el projecte de reforma tallant el pont a partir de diumenge.
El tall en sentit Llobregat es farà entre el carrer Balmes i la Via Tarajana i el desviament de vehicles es farà al carrer de Balmes passant per la rambla de Guipúscoa per poder creuar cap a la rambla Prim. De la mateixa manera, els vehicles hauran de fer un itinerari semblant des de rambla de Prim per creuar a l’altra banda en sentit Besòs. Les obres consisteixen en l’aixecament de tota la calçada i en un principi s’acabaran a principis de 2024, però l’avançament d’aquestes podria fer que aquest temps es vegi escurçat i el pont estigués habilitat abans que acabi l’any, en principi a principis de setembre. L’obra té un cost total de 9,92 milions d’euros.
Projecte emmarcat dins el pla Superilla Barcelona
El nou projecte implica un nou pont més modern amb voreres d’entre 3,3 i 4,5 metres, cosa que comportarà més comoditat de cara als usuaris que vagin a peu o utilitzin vehicles de mobilitat personal. El govern va explicar que l’obra pretén unir dos barris amb un pont molt més accessible què el que hi ha fins ara. Amb tot, aquest és un dels projectes emmarcats en el pla Superilla Barcelona, amb el qual es pretén acabar prioritzant en un futur les persones que es moguin en transport públic, a més de crear una ciutat amb vores més amples i més vegetació i no amb tanta presència de carreteres i cotxes.