Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Així afectaran la mobilitat les obres de la Superilla de l’Eixample

Les primeres obres per convertir quatre grans artèries de l’Eixample en una Superilla començaran tímidament al juliol, tot i que inicialment l’Ajuntament les va anunciar pel juny. Poc després, la primera quinzena d’agost, arribaran les primeres afectacions. Seran 4km lineals d’obres als carrers de Consell de Cent, Comte Borrell, Girona i Rocafort, d’on desapareix completament l’asfalt i es substitueix per panot i granit, amb plataforma única, 4 places i 31 placetes que aportaran, segons el govern municipal, 6h de verd a la ciutat.

Campanya informativa i canals de comunicació directes

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, ha explicat el dispositiu d’informació a la ciutadania que es posarà en marxa abans de començar les obres aquest agost -els treballs previs comencen de forma imminent aquest juliol-, amb una durada prevista de “vuit mesos i mig aproximadament”.

La campanya informativa del consistori, que consistirà en una desena d’equips informatius que recorreran comerç a comerç per explicar les afectacions, a més de l’enviament de cartes als veïns afectats i l’obertura de canals de comunicació directes com un telèfon, un correu electrònic i un canal de Telegram, ha de servir, segons Sanz, perquè “es causin les mínimes molèsties per una de les obres més importants que farem en aquest mandat per convertir aquests quatre carrers en carrers del segle XXI adaptats a l’emergència climàtica”.

Recreació virtual de Consell de Cent, l’estrella de la superilla / Ajuntament de Barcelona

Restriccions ja durant les obres: 10km/h i gir a cada cruïlla

Una de les novetats que ha explicat la regidora és que les futures restriccions de trànsit en aquests carrers de Superilla ja s’implantaran durant el període d’obres: “Mentre durin les obres ja no es podrà circular en línia recta més de dos trams, de manera que, per exemple, no es podrà travessar Consell de Cent, caldrà fer un gir a cada cruïlla i no es podrà circular a més de 10km/h”. Sanz ha explicat que, avançant les restriccions ja durant el període l’obres, s’aconseguirà implantar aquest model de ciutat sostenible amb més força, i ha recordat que el fet que les obres hagin estat finançades pels fons Next Generation (52.3 milions) és un indicador que la Superilla és “el camí”.

Obres separades a banda mar i a banda muntanya

Sanz també ha explicat que les obres als quatre carrers es faran de forma separada entre banda mar i banda muntanya, per evitar una afectació superior, i que això permetrà, per exemple, que es mantingui sempre “un carril de circulació de vehicles i un de vianants”. D’aquesta manera, ha descrit, Sanz, es garantirà que es manté l’activitat en tot moment i no s’altera innecessàriament la vida quotidiana. A més, es mantenen les zones de càrrega i descàrrega per als comerços.

Desapareixen 9 estacions de bicing i es perden dos carrils bici

On sí que es notaran canvis és en l’ús de la bicicleta. També durant les obres desapareixen un total de 9 estacions d’aquest servei de bicicleta pública. A banda de la retirada de les estacions per iniciar les obres, també desapareixen ja durant les obres dos carrils bici, el de Consell de Cent i el del carrer de Girona, carrils que, com ha insistit la regidora, “ja no tornaran”. Però hi ha alternatives que Sanz ha volgut remarcar: “Les alternatives de pas són la Gran Via i un tram de València, per a Consell de Cent, i en el cas de Girona, el recorregut alternatiu serà per Roger de Llúria i Pau Claris, amb carrils bici ja preparats per garantir aquesta transformació”.

El transport públic, sense afectacions

I un darrer element, Sanz ha confirmat que el transport públic no es veurà afectat en cap cas. Les línies de bus que circulen per aquests 4 carrers es mantindran operatives.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: amb comú no podem a juny 30, 2022 | 11:32
    amb comú no podem juny 30, 2022 | 11:32
    la kolau no toca ni quarts ni hores Que curios, en els darrers tres anys de mandat o posem del set, d'obres alguna, però en els darrers dos o tres mesos, n'han començat un munt, vint, trenta, cinquanta, en tots els barris ... ai les eleccions

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa