L’Aerobús de Barcelona canviarà d’operador d’un llarg concurs públic marcat per la polèmica. Aquest servei llançadora entre el centre de Barcelona i les dues terminals de l’aeroport d’El Prat és una de les adjudicacions més lucratives que atorga l’Àrea Metropolitana de Barcelona. L’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) i l’Oficina Antifrau van investigar les empreses guanyadores per una possible manipulació del concurs públic. Aquest abril van cedir a la pressió i van renunciar a l’adjudicació, que ha estat finalment assignada a la unió d’empreses que havia quedat en segon lloc.
A partir d’ara opera l’Aerobús el gestionarà la UTE formada per les empreses Alcalabus, Castromil i Emprea Monforte. El Consell Metropolità de l’AMB ha aprovat aquest dimarts l’adjudicació de la concessió pels propers 10 anys, que incrementa substancialment el cànon que cobra l’AMB: passarà de rebre 2,30 euros per trajecte venut a 3,01 euros. L’any passat l’Aerobús va registrar 5.784.717 viatges.
A més la nova adjudicatària haurà de renovar i modernitzar la flota d’autobusos de l’Aerobús, actualment formada per 30 vehicles. L’AMB ha definit la inversió com “un pas indispensable per mantenir els estàndards de qualitat del servei públic i ambientalitzar la flota per seguir lluitant contra la contaminació atmosfèrica”.