L’Aerobús canvia finalment de mans després d’un polèmic concurs públic

L’Aerobús de Barcelona canviarà d’operador d’un llarg concurs públic marcat per la polèmica. Aquest servei llançadora entre el centre de Barcelona i les dues terminals de l’aeroport d’El Prat és una de les adjudicacions més lucratives que atorga l’Àrea Metropolitana de Barcelona. L’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) i l’Oficina Antifrau van investigar les empreses guanyadores per una possible manipulació del concurs públic. Aquest abril van cedir a la pressió i van renunciar a l’adjudicació, que ha estat finalment assignada a la unió d’empreses que havia quedat en segon lloc.

A partir d’ara opera l’Aerobús el gestionarà la UTE formada per les empreses Alcalabus, Castromil i Emprea Monforte. El Consell Metropolità de l’AMB ha aprovat aquest dimarts l’adjudicació de la concessió pels propers 10 anys, que incrementa substancialment el cànon que cobra l’AMB: passarà de rebre 2,30 euros per trajecte venut a 3,01 euros. L’any passat l’Aerobús va registrar 5.784.717 viatges.

A més la nova adjudicatària haurà de renovar i modernitzar la flota d’autobusos de l’Aerobús, actualment formada per 30 vehicles. L’AMB ha definit la inversió com “un pas indispensable per mantenir els estàndards de qualitat del servei públic i ambientalitzar la flota per seguir lluitant contra la contaminació atmosfèrica”.

Comentaris

    Abel Cruz Juny 30, 2020 | 18:46
    Anem bé, amb el nou cànon...
    JCJ53 Juny 30, 2020 | 19:56
    I no n'hi ha empreses catalanes, que es té d'adjudicar aquest contracte de DEU (10) anys a 2 empreses gallegues i un altra d'Alcala?

Nou comentari