Segon període d’aturades dels pilots d’EasyJet a Espanya. En l’inici d’aquestes noves vagues de 72 hores hi ha hagut 16 cancel·lacions fins les 18 hores, segons les dades del Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (Sepla) que també ha convocat una vaga de cinc mesos dels tripulants de cabina de Ryanair. L’aeroport més afectat ha estat el de Palma, on hi ha hagut deu cancel·lacions. El de Barcelona és el segon més afectat i ha patit sis cancel·lacions. A l’aeroport de Màlaga, l’altre d’aquesta companyia, no s’ha cancel·lat cap vol. Els vols afectats de caràcter internacional han estat els d’origen o destinació Ginebra, Milà, París, Londres o Basilea.

Des de Sepla han assegurat que és “difícil” quantificar els retards per la vaga perquè “influeixen molt altres factors com la situació en la resta d’aeroports europeus”, tots col·lapsats. És per això que no han ofert una dada concreta d’afectacions. El que sí han explicat és que el seguiment d’aquesta vaga és del 100% amb “màxim respecte” als serveis mínims decretats.

36 cancel·lacions en el primer període de vaga

En el primer període de la vaga, els passats 12, 13 i 14 d’agost, van haver-hi fins a 36 cancel·lacions en les tres bases en les quals operen els pilots d’aquesta companyia. El Ministeri de Mobilitat ha establert uns serveis mínims del 57% per als vols amb base en Palma, del 60% per als vols a Màlaga i del 61% per als vols a Barcelona i Menorca. Aquests serveis mínims van ser considerats “abusius” pel sindicat, que els ha impugnat davant l’Audiència Nacional segons han confirmat en un comunicat.

El portaveu de la Secció Sindical de Sepla a EasyJet, Martijn Tros, va explicar durant la primera convocatòria de vaga que els treballadors no exigeixen un augment de salari sinó que demanen tornar a les condicions que tenien el 2019, ja que actualment “els vols i els factors d’ocupació són molt similars als d’abans de la pandèmia”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa