Torna la polèmica a Barcelona sobre si s’ha de permetre o no que una empresa ofereixi pisos rusc -cubicles d’entre 2 i 5m2 i espais comunitaris- com una forma per donar allotjament a persones amb pocs recursos. Haibu 4.0 ja va intentar instal·lar-se a la ciutat, però finalment no va aconseguir llicència. Ara, quatre anys després, torna a intentar-ho amb una fórmula diferent, set locals en què hi haurà els pisos rusc però sense possibilitat de pernoctar, camuflat com una mena de coworking amb preus d’entre 150 i 200 euros al mes. L’empresa es defensa dient que ofereix un sostre i un espai on descansar i mantenir la higiene per a persones que dormen en un cotxe perquè no tenen casa.

El promotor assegura que aconseguirà obrir microhabitatges diürns per a persones sense recursos, però l’Ajuntament anuncia mà dura. L’empresa dels pisos rusc, Haibu 4.0, no vol fer pública la ubicació dels locals per evitar les pressions d’entitats pel dret a l’habitatge, però ha dit que seran set locals batejats com a Colmena Service. L’empresa diu que està començant a reformar l’espai per donar serveis diürns a les persones que ara viuen en cotxes al carrer. Inclouran cuina, zona d’estada i de treball, i lavabos, però no llits, de manera que no seran per viure-hi de forma estable.I són locals de dimensió petita o mitjana i estan repartits pels districtes de la ciutat.

L’Ajuntament s’hi oposa

’Ajuntament de Barcelona, però, té clar que de cap manera donarà una llicència per aquest negocis que considera que “promou l’infrahabitatge”. Fonts municipals han assegurat a betevé que “no permetrem que es tiri endavant cap activitat d’aquest tipus”. Segons el consistori, els pisos rusc són “un projecte indigne, immoral i perillós” que no s’adequa a la legislació vigent. “Estarem atents i hi intervindrem a la mínima”, garanteix l’Ajuntament a la televisió pública de la ciutat.

Segona l’empresa, hi ha una llista d’espera de més de 7.500 persones interessades a pernoctar en una microhabitació o en un cotxe aparcat al carrer. I per això també té previst d’obrir -i assgura que ja té el permís- una nau industrial amb capacitat per a 500 persones, on també ofertarà una cinquantena de cotxes i furgonetes per domir-hi.

Per tot plegat us preguntem si considereu que Barcelona ha de concedir llicència a aquests negocis, per pal·liar necessitats d’habitatge, o si per contra és fomentar l’infrahabitatge. Els pisos rusc, per exemple, són una fórmula ben vista en països com el Japó.

PollMaker

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Net a maig 03, 2022 | 09:36
    Net maig 03, 2022 | 09:36
    Els locals no observen les condicions mínimes per ser habitables. Pel què és, no s'hauria ni de pagar. Però no, a sobre el propietari va d'humanitari per la vida, quan és un pirata.

Nou comentari

Comparteix