Nou pols entre el promotor dels coneguts com a pisos rusc i l’Ajuntament de Barcelona. Si l’any 2018 l’empresa Haibu ja va intentar muntar aquests infrahabitatges al barri de la Bordeta, però l’Ajuntament en va aturar les obres perquè no disposaven de liicència, en no complir amb la normativa municipal d’habitatge, ara el promotor torna a la càrrega. I aquesta vegada, assegura que se’n sortirà i que Barcelona acabarà tenint pisos rusc.

Com és un pis rusc

L’empresa dels pisos rusc, Haibu 4.0, no vol fer pública la ubicació dels locals per evitar les pressions d’entitats pel dret a l’habitatge, però ha dit que seran set locals batejats com a Colmena Service. L’empresa diu que està començant a reformar l’espai per donar serveis diürns a les persones que ara viuen en cotxes al carrer. Inclouran cuina, zona d’estada i de treball, i lavabos, però no llits, de manera que no seran per viure-hi de forma estable. L’única pista que ha donat l’empresa és que són locals de dimensió petita o mitjana i estan repartits pels districtes de la ciutat. A més, Haibu 4.0 assegura que no necessita cap mena de llicència perquè farà la funció d’oficina privada, i insisteix que té tota la documentació necessària en regla.

L’Ajuntament, ferm contra l’infrahabitatge

En aquesta ocasió, l’estratègia dwe Haibu 4.0 passa per crear pisos rusc només de dia, de manera que no es puguin considerar habitatges com a tals i intentar burlar així la normativa municipal. L’Ajuntament de Barcelona ja ha anunciat mà dura contra “les iniciatives que promoguin l’infrahabitatge”. Fonts municipals han assegurat a betevé que “no permetrem que es tiri endavant cap activitat d’aquest tipus”. Segons el consistori, els pisos rusc són “un projecte indigne, immoral i perillós” que no s’adequa a la legislació vigent. “Estarem atents i hi intervindrem a la mínima”, garanteix l’Ajuntament a la televisió pública de la ciutat.

Com detalla a Betevé el gerent de l’empresa, no només Barcelona és as la diana. De fet, fora de la ciutat és on té previst fer el projecte més gran, transformar una nau industrial de 3.500 m² perquè aculli fins a 500 persones dormint i passant-hi el dia. Aquesta nau sí que tindrà estructures amb microhabitatges perquè hi dormin els clients, a més de les zones comunes (cuina, lavabo, terrassa, menjador i altres serveis. I aquí sí que cal llicència. A banda dels habitacles, la nau industrial disposa d’un aparcament privat on hi haurà 50 cotxes o furgonetes, també habilitats perquè hi dormi gent. Segona diu l’empresa, hi ha una llista d’espera de més de 7.500 persones interessades a pernoctar en una microhabitació o en un cotxe aparcat al carrer. La quota mensual seria d’entre 150 i 200 €.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Fina Olivart Hill a maig 02, 2022 | 14:33
    Fina Olivart Hill maig 02, 2022 | 14:33
    Pitjor es un banc al carrer. Ho veig molt be. Endavant.
    • Icona del comentari de: Sas a maig 02, 2022 | 16:24
      Sas maig 02, 2022 | 16:24
      I d'aqui 20 anys tothom visquent a infrahabitatges perque "pitjor es un banc al carrer". Amb la de pisos buits que hi ha a la ciutat la solucio no es aquesta.
  2. Icona del comentari de: Gironí. a maig 02, 2022 | 16:26
    Gironí. maig 02, 2022 | 16:26
    Barclona ja ho és, un rusc. Un immens rusc.

Nou comentari

Comparteix