La baralla entre els taxis i les VTC continua arran de la nova normativa que ha de regular el sector. Des de les VTC han criticat que se segueixi impulsant una nova llei del taxi, ja que consideren que “els tribunals l’acabaran tombant”. En aquest sentit, la directora general d’Uber a Espanya, Lola Vilas, ha criticat unes declaracions del portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, a ‘El País’ en què “reconeix que l’objectiu de la llei és eliminar un sector en favor dels suposats interessos d’un altre”. A més, alerten d’un augment del temps d’espera i del preu que repercutirà en els usuaris ja que l’oferta es reduirà.
A més, Vilas ha apuntat que els usuaris són “el gran oblidat” de la proposta del text, ja que “veuran perjudicat el temps d’espera” que augmentarà fins a 45 minuts. En aquest sentit, ha assenyalat que l’oferta es reduirà fins a un 30% si la regulació tira endavant, el que també generarà un efecte de pujada de preus.
El president executiu d’Unauto, José Manuel Berzal, ha carregat contra el Govern i els cinc partits polítics que van presentar la proposta perquè “traeixen” els interessos dels consumidors.
En la jornada ‘Repensar la mobilitat: quin futur volem per Barcelona?’, feta a la seu de Foment del Treball d’aquest dimecres, Vilas ha assenyalat que a “efectes pràctics” la proposició deixa sense operar les VTC, ja que el 90% d’aquestes es concentren a l’àrea de Barcelona, el que podria provocar la pèrdua de feina de fins a 6.000 persones. Vilas ha apuntat que seria “el major ERO de la història de Catalunya” i generaria una pèrdua d’ingressos de fins a 72 milions per a les arques públiques.

Contradiccions en la llei
El professor titular de Dret Administratiu de la Universitat de Barcelona, Marc Tarrés, ha afirmat que la proposició de llei “ha de millorar” durant la seva tramitació parlamentària perquè no acabi invalidada per instàncies judicials i europees.
El catedràtic de Dret Administratiu, José Esteve, considera que la nova llei entra en “contradicció” quan reconeix que el taxi “presta obligacions de servei públic i les VTC no”, ja que en un apartat fixa que les plataformes ho podran fer “només en aquells casos en els quals la demanda no sigui coberta pel taxi”. El catedràtic considera que “s’estableix un monopoli del taxi”.
Des del TSJC ja es va anul·lar el reglament que l’AMB va aprovar el 2018 per limitar els VTC, ja que considerava que l’AMB no tenia les competències per fer-ho. Ara el fet que s’elevi a rang de llei “la pot fer més inatacable”, tal com apunta Esteve.
