La venda online i telefònica sosté la Boqueria durant el confinament

El tiquet mig de les comandes a través d'internet ha augmentat un 15%

El mercat més famós i internacional de Barcelona, la Boqueria, resisteix la crisi del coronavirus gràcies a la venda a distància. Les comandes a domicili s’han multiplicat per 10 des de l’inici del confinament pel coronavirus i ja suposen el 30% de les vendes de les poques parades que resten obertes. De les més de 300 que té el mercat, ara només estan operatives als matins 45 entre setmana i 60 els caps de setmana. Tot i així, els venedors s’han organitzat perquè quedi sempre algun negoci de cada especialitat i els usuaris puguin trobar cada dia carn, peix, fruita i verdura, aviram i pollastre i tocineria i xarcuteria.

Des del 19 de març, just el dia que havia de celebrar el seu 180è aniversari, la Boqueria va estrenar un servei de venda telefònic (93.304.02.70) de productes frescos. El nou format està obert a tothom, però s’adreça especialment a la gent gran, que té més dificultats per fer la comanda a través d’internet. El lliurament a domicili no té cost per al consumidor: l’assumeix l’associació de comerciants. Els encàrrecs s’han de fer entre les 9h i les 12h, perquè es pugui lliurar la cistella entre les 13h i les 15h. “A cada comanda telefònica s’adquireixen productes d’una mitjana de 3,5 parades”, ha explicat la Boqueria en un comunicat.

La venda online també s’ha disparat: si fa una setmana els encàrrecs a través de l’aplicació Manzaning s’havien quadruplicat, ara el tiquet mig de la compra online ha augmentat un 15%, passant dels 63 als 74 euros de mitjana.

Més informació

Nou comentari