Ulabox desenvoluparà el ‘marketplace’ municipal per comprar als mercats

L'aplicació s'estrenarà cap al mes de juny, 8 mesos després de l'anunci de la iniciativa

L’empresa Ulabox s’ha emportat el concurs municipal per crear un marketplace de compres en línia als mercats barcelonins. S’ha imposat a la licitació de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) per un import de quasi 400.000 euros amb IVA, un 19,5% menys del que oferia l’organisme com a preu de sortida. A l’adjudicació, segons ha avançat The New Barcelona Post, s’hi havien presentat dues empreses més.

El govern d’Ada Colau i els comerciants van anunciar la iniciativa de crear un marketplace l’octubre passat, després del boom de compres telemàtiques pel confinament. La burocràcia i els tempos de la contractació pública hauran allargat 8 mesos la creació de la botiga virtual, que no s’estrenaria cap al mes de juny. Tindrà web i app mòbil i les primeres proves pilot estan previstes per l’abril.

Hauria de poder rebre almenys 200 comandes per mercat i setmana i enviar-les a domicilis de la capital. En una segona fase ampliaria el seu radi d’actuació a l’àmbit metropolità. Qui no vulgui rebre la compra a casa podrà recollir-la en unes noves taquilles –refrigerades i seques– que s’instal·laran en un primer grup de 14 mercats com a test inicial.

Els mercats de Barcelona necessiten rejovenir el seu perfil de clients i un aparador virtual els seria molt útil per arribar a consumidors que no poden desplaçar-se als recintes de barri en l’horari d’obertura habitual. Un marketplace permet reunir en una sola comanda els productes de diferents botigues, tal com es faria de forma presencial en complir el carro amb peix, carn i verdura de parades diverses.

Nou comentari