Tanca el Mobile, sense cues i a mig gas per la pandèmia

Els expositors admeten que el saló era mig buit aquest cop però creuen que l'edició ha valgut la pena

El primer Mobile World Congress des de la pandèmia tanca portes aquest dijous després d’uns dies d’ambient enrarit a Fira de Barcelona sense els habituals passadissos plens ni les cues per mirar les últimes novetats tecnològiques, impensables en època covid. “No hem vist massa gent, tenim un estand molt bonic, però no gaires visitants”, admet Mateusz Debicki, cap de vendes de la polonesa MaxCom. La seva companyia ha pogut parlar amb “potencials clients” i confia concretar algun negoci properament. “Esperem que haurà valgut la pena venir”, afirma. Per John Choi, de la sud-coreana TestWorks, fer el viatge va ser una “decisió difícil” però ja compensa, malgrat el públic reduït. “Tenim molt temps per parlar de negocis amb els clients”, diu.

MaxCom, especialitzada en terminals mòbils per a persones grans, havia vingut en edicions anteriors al Mobile World Congress. Aquest 2021, comptava amb un estand al Hall 3, un dels principals, prop de grans marques com Orange o Telefónica o els espais institucionals dels governs d’Itàlia, Espanya o Catalunya. “Sempre és bo intentar trobar oportunitats”, assenyala Debicki en declaracions a l’ACN, tot i admetre que li ha sabut greu no poder treure més suc de l’experiència al Mobile. “Està bastant buit, altres anys, al matí, els carrers estaven plens a vessar, i no et podies moure entre els estands. Ara hi ha poca gent, i és la mateixa que ve del dia anterior”, reconeix.

Un dels expositors presents a l’estand de la Generalitat és Brand Your Shoes, una empresa de Vic que imprimeix per encàrrec el logotip de qualsevol companyia al calçat esportiu, moltes d’elles multinacionals tecnològiques. La companyia ha treballat per Google, Honda, Twitter i la mateixa GSMA, entre moltes altres. El seu director, Guillem Soldevila, constata que en l’edició d’aquest any no hi ha hagut el volum de visitants i expositors d’altres anys. No obstant això, fa un balanç positiu d’aquests quatre dies i insisteix que calia assistir-hi. “Havíem de ser-hi, sempre dic que el Mobile és el millor que ha passat a Catalunya i Barcelona des dels Jocs Olímpics”, assenyala Soldevila, en declaracions a l’ACN.

Temps per parlar de negocis

Pel sud-coreà John Choi, que ha estat seleccionat pel govern del seu país per viatjar a Catalunya, l’oportunitat de ser al MWC és molt bona, malgrat la manca de públic. “Per ara ens val molt la pena, perquè tenim molt temps per parlar de negocis amb els nostres clients”, ha explicat.

A més, l’start-up sud-coreana, especialitzada en intel·ligència artificial, ha pogut aprofitar el Mobile per reunir-se amb uns 200 potencials clients i altres empreses emergents. “És una bona oportunitat per veure com podem col·laborar”, diu.

Tot i que hi ha uns 700 expositors, molts d’ells internacionals, el públic és majoritàriament local. La menor presència de visitants estrangers també ha permès a Brand Your Shoes fer nous contactes més locals, ja que va néixer molt encarada a nivell internacional i de fet exporta més del 70% de la seva producció. “Hem tingut més visitants empresaris catalans, que també és important per a nosaltres, i que ens coneguin”, continua Soldevila. De fet, aquesta setmana ha pogut tancar acords amb companyies més locals.

Per la seva banda, i malgrat el menor públic, el responsable de vendes de l’empresa polonesa MaxCom veu positiu ser a Barcelona. “Ens hem de recuperar el més aviat possible, i portarà temps tornar a la normalitat i veure fires de les mides habituals, però sempre és bo començar per alguna cosa”, destaca. En aquest sentit, avisa que si l’organització del MWC hagués esperat a trobar unes condicions òptimes com les d’edicions anteriors, no les hagués trobat en molt de temps.

Més informació

Nou comentari